The story about Elin

Alla inlägg under maj 2007

Av Elin - 31 maj 2007 21:28

Satt och googlade lite på måfå och fick fram denna bilden.



För mej symbloiserar den framtidstro. Att lämna en mörk tid bakom sig, att börja om på schratch. Jag vet inte varför jag tycker som jag gör, har du någon annan åsikt kan du väl kommentera? Aja, bilden är hursomhelst vacker.


``Even if you not can reach the stars, maybe you can touch the moon´´

Av Elin - 31 maj 2007 21:18

Våga var den du är! Stå upp för vad du tycker!

Om du älskar klackskor men inte använder det för att det anses snobbigt?    -So what? Jag har typ 1 av mina 10 nära vänner som använder klackskor mer än jag.

Om du inte vågar bära klänning i skolan?

- I slutet av 7-an kom jag på att det var första gången jag inte hade jeans i skolan! Jag hade gått en hel termin i bara jeans! fatta vad tråkigt! Nu har jag nog mer klänning och kjol än jeans, och jag får mycket mer komplimnanger när jag ser annorlunda ut! Våga! Våga stå emot kommentarer, det fick jag i början! Nu är det ingen som trackar ner mej längre!

grejen jag vill komma fram till är att du inte ska se ut som resten av mängden! Nu låter jag som värsta gamla tanten men jag vet hur det är att vara nertryckt, att ha kasst självförtroende, att se ut som alla andra!

Nu kan jag påstå att jag inte smälter in i min egensydda klänning av slipsar. i 7-an kunde jag inte drömma om att jag någonsin skulle klä mig så!

//pussar



Av Elin - 31 maj 2007 19:21

Idag har faktiskt inget speciellt hänt...förutom att Martin och jag åt VRÅLMYCKET potatisgratäng och rabarber/ jordgubbspaj(mest deg) på sista måltiden...(okej, sista hemkunskapen...)



Dagens bästa citat:

Martin: Luften smeker min fot

jag : Aa, luften är nog pervers



Jag orkar inte förklara sammanhanget, det förstör lite av poängen dessutom XD




Och du, just det, du vet vem jag menar. Du är fan bäst på att övertala människan, han/hon gör precis vad du än vill =D



Av Elin - 30 maj 2007 18:38

Mina skor som jag köpte idag ska göras om...


Nu är det mörkgröna mocca-pumps men dom ska få en vit siden-rosett, kommer att bli jättefint =D

Av Elin - 30 maj 2007 15:33

Bara för jag missade tyskan (tjohooo!!!) så var jag i mjölby och tröstshoppade...okej,bara ett par skor,promise!

Iof glass och en tidning åxå, men skorna kostade bara 40 kr! Second hand...



Usch, jag fick astma av lusmedlet....o sen ska mitt halvmeterlånga hår borstas med en luskam varje dag...kul evighetsprojekt!

+ att jag ska till frisören på tisdag....

Av Elin - 30 maj 2007 10:55

Åhh! Jag blir less på detta...

Gissa varför jag är hemma från skolan?? Löss!! fan åxå!

Först lus-medel i håret så jag fick astma. sen ska det kammas me tät,tät kam varje dag. om en vecka ska ja ha lusmedel igen. sen kamma i två veckor till! Fy fan!


Trösten är att minst två av mina kompisar åxå fick/får åka hem.

fast jag missar ju tyskan =D och jag ska få glass och tidning...kallas att dra nytta av situationen...


Av Elin - 29 maj 2007 20:46

Just nu sitter jag och käkar bulgur-sallad men nyss...



jag skulle värma en fiskpinne med sås innan ja skulle ta salald. Värmde den i mikron ett tag och skulle käka den innan salladen...

Grejen var att jag tog en för stor bit, den var jättevarm och satte sig på tvärs i halsen. Fy vad hemskt det var! Det bara brände i hela halsen! Tur att jag kom på att dricka vatten men det känns fortfarande som nåt sitter i halsen och nu var det 5 minuter sen...

Av Elin - 29 maj 2007 19:32

Nu idag har jag blivit kallad mer saker...



Docka

Miffo

Fejk

Gud vad söt du är!



det är rätt kul vad folk lägger märke till ögonen, man kanskle inte brukar vara brunögd och blond? =D




dagens bästa kommentarer:

J: har du köpt din klänning på Gina tricot?

jag: Nej, i paris


J: Vilka stora ögon du har!

jag: Det är för att jag ska kunna se dig bättre...

Lisa: *gapskratt* Give me Five!




dansen var helskön idag med massa fula hattar...Korten äger!

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards