The story about Elin

Alla inlägg under juli 2009

Av Elin - 31 juli 2009 21:00

Vi är hemma igen. Men just nu är jag för trött för att blogga, så det blir mer imorgon =)

Godnatt!

Av Elin - 25 juli 2009 13:36

Fest ikväll. Som jag inte alls är taggad för. Åker nog hem rätt tidigt, vi ska ju till Riga imorgon =D

Av Elin - 24 juli 2009 13:21

suck. Men det mesta är klart nu i alla fall.

Av Elin - 23 juli 2009 08:37

Jag vaknade 8 av att snickarna hamrade i väggarna. Jag funderade på att hämta öronproppar men gav och upp gick och ut frukost istället.


I eftermiddag ska vi till Linköping. Det kanske dessutom är dags att börja packa snart? 



Av Elin - 22 juli 2009 09:50

Snickarna kom halv 8 imorse. Tur att jag vaknade tidigare.

Just nu håller de på med väggen precis utanför datarummet. Det dunkar i väggarna =)


Jag håller på och skriver packlista, vi åker ju till Riga på söndag =D 

Av Elin - 21 juli 2009 21:28

Jag lovade min farmor att jag skulle plocka någon liter blåbär om vi skulle ut och plocka. Det var därför som jag plockade rätt mycket blåbär(för att vara mig, jag hatar att plocka blåbär!), även om mamma plockade det mesta.

Men vi fick ihop närmare 2 liter åt farmor.

Hon hade sagt att hon skulle betala mig för det, vilket jag inte ville.


Iallafall, idag var mamma uppe med blåbären åt farmor. Och hon ville absolut betala, så mamma kom hem med en hundralapp åt mig. Tack Farmor =D 


Förresten, jag myntade ett skoj uttryck i skogen igår. Jag letade efter hjortron vid stigen, där det brukar växa, men hittade inga. Däremot, mitt i skogen på plättar hittade jag massor.  Slutsatsen blev då att någon annan plockat dem, men inte orkat ge sig in bland bråten i skogen. 

Alltså : Bären växer inte där någon annan har plockat dem! =D 


Av Elin - 21 juli 2009 21:20

Mamma har kört min dunkudde i tvättmaskin + torktumlare och gosh, vad fluffig den blev! Så nu ska jag lägga mig och läsa =)


Måste upp strax innan 8 imorgon ,det kommer några dumma snickare... 

Av Elin - 21 juli 2009 08:58

Efter diverse otrevliga händelser plockade vi blåbär igår-kväll. Nu är jag blå på fingrarna =) Dessutom hittade jag hjortron, ännu trevligare =D

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards