The story about Elin

Alla inlägg under november 2009

Av Elin - 30 november 2009 16:20

Wiee! Jag överlevde november i år med! Det är nästan värt att fira...


Seg dag. Var hos optikern och kollade linserna och hade 5 minuter på mig till bussen. Men jag orkade inte springa så jag väntade på tåget istället. Det blev en liten sväng på stan och mamma hämtade mig i Boxholm. Så det var inte någon värst onödig väntan i alla fall. Ikväll är det sista dansen, ska bli skönt med lediga måndagar sen.


Fin bild på Sara och mig från i Lördags (Matilda syns visst lite i hörnet med...) =)


Kristina har fotat

Av Elin - 29 november 2009 21:19

Idag har mamma och jag varit väldans effektiva!

Imorse körde vi in en vedflo, sköt när det är klart.


Sedan lagade jag mat( kyckling i ugn med rotsaker) och efter det gick mamma ut och gick en sväng. Då bakade jag bröd och när det jäste rensade vi två bokhyllor. Samtidigt som brödet blev klart adventsfikade vi med lussebullar, nybakt bröd och pepparkakor.


Efter det forsatte vi med hyllorna. Två bokhyllor tog nästan 4 timmar! Vi slängde tre fulla ullaredskassar med skräp och snyggt blev det! Vi fick till och med två hyllplan över =)


imorgon går jag nästan bara 3 timmar i skolan. Jag börjar tio eftersom vi inte har någon naturkunskap och slutar strax efter 1, för jag ska till optikern. Trevlig måndag det =)

Av Elin - 28 november 2009 21:49

Jag har haft en jättemysig eftermiddag med tjejerna från klassen( de som går att umgås med ;D ). Vi bakade galet mycket pepparkkor och glasererade dem med fin glasyr i bland annat blått och svart. Sedan tog vi massa flumblder som jag ska se om jag kan lägga upp här imorgon. Fast det kanske blev lite väl mycket deg och julmust, jag har ont i magen. Men det var det värt =)

Av Elin - 28 november 2009 10:30

Jag är så galet trött på allt tjat om svininfluensan. Låt de som vill vaccinera sig och sedan är det bra. Punkt.


Däremot kläckte en tjej igår världens roligaste kommentar. Sara och jag höll på att bryta ihop på lekionen.


På samhällslektionen där den aktuella frågan är den nya grisnyheten( ni vet om att de misshandlas).


Tjej - Det är inte bra att grisarna äter på varandra. Det leder till en massa bakterier i köttet som vi får i oss och då kommer vi att få svininfluensa.



Sara och jag garvade i en evighet =D


Av Elin - 27 november 2009 21:48

Erik ska vinna. Så är det bara

Av Elin - 27 november 2009 17:21

Imorgon blir det pepparkaksbak hemma hos Matilda. Det ska bli jättemysigt och eftersom vi har ett halvkilo deg på två personer så lär det bli mycket pepparkakor =)

Av Elin - 26 november 2009 17:31

Nu har jag gjort en kupp! Mamma tycker inte att man ska julpynta innan advent, men jag har hängt upp min julstjärna i fönstret idag =D

Dessutom har jag slängt in blinkande ljusslinga under sängen. Så nu blir det skoj att sova!


Ikväll är det Glee <3

Av Elin - 26 november 2009 17:31

Nu har jag gjort en kupp! Mamma tycker inte att man ska julpynta innan advent, men jag har hängen t upp min julstjärna i fönstret idag =D dessutom har jag slängt in blinkande ljusslinga under sängen. Så nu blir det skoj att sova!


Ikväll är det Glee <3

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards