The story about Elin

Alla inlägg under maj 2010

Av Elin - 31 maj 2010 15:14

Snart börjar det =)


Nu ska jag sluspurta matten( hmm) och fika. Jag fick för övrigt mitt bildbetyg idag på 150 poängskursen, och där fick jag MVG. så det är lite skönt iallafall =)

Av Elin - 31 maj 2010 09:18

Usch ,jag är besviken på mig själv. Jag fick bara VG i naturkunskap B, och jag vet att jag har kapacitet för att få MVG. Det är lite störande.


I 3:an kommer det bli lite surt med. Istället för Psykologi A och Svenska C kommer jag antagligen få läsa Engelska C. Nackdelen är att jag säkerligen får bättre betyg på de två första kurserna, men eftersom att min skola är helt idiotisk vet jag inte om jag får läsa de två första kurserna. Suck.

Av Elin - 30 maj 2010 21:18

Genrep ska gå dåligt, eller hur? Hoppas det iallafall, för idag gick det minsann inte bra. Det värsta var under Sweet dreams när jag skrapade upp foten så blodet rann när jag dansade. Det gick inte jättebra att koncentrera sig då =) Och i Ghostbusters såg man ingenting i maskerna, och i Ameno åkte min dräkt upp. Men det löser sig nog imorgon =)


Denna vekca blir härligt stressig med två prov( varav ett är natinella i Matte) + två dansuppvisningar + Möte inför Mickis projektarbete. Härligt värre!


Godnatt på er

Av Elin - 30 maj 2010 14:06

Jag har ju helt glömt bort att skriva om Eurovision som var igår. För en gångs skull så vann min favoritlåt så det kändes bra och det var extra kul att tjejen var helt okänd =)


Men det mest roliga var att Sverige kom på 11 plats i semifinalen. Äntligen kanske svenska folket lär sig att man inte kan skicka vad som hellst. Och kvällstidningarnas rubriker var spännande( att ''skiten'' skulle läggas ner) eftersom att det var folket som hade röstat fram låten. Jag tror att Salem al Fakir hade gått mycket bättre =)


http://www2.pictures.zimbio.com/gi/TV+total+WOK+WM+2010+IKWH_M34PoKl.jpg


Lena Meyer



Nog om Eurovision, nu ska här göras rabarberpaj!

Av Elin - 30 maj 2010 10:47

Igår hade vi en mysdag med Lisa och Charlotte i Söderköping. Massa god glass och egentligen slkulle vi spelat minigolf med. Men det var inte något kul väder så vi tog en sväng på Ikea och Ikano istället, trevligt det med.


Idag ska jag plugga matte( vill inte!) och ikväll är det dansgenrep. Woho

Av Elin - 28 maj 2010 16:41

Nu har jag och mamma varit ute på en promend, alltid lika trevligt. Testade även mina nya joggigskor som jag idag brände hela studiebidraget på. Men det är värt att inte få ont i fötterna! Skorna var nedsatta från 1200 till 890 så det var ändå inte så farligt dyrt som jag trodde. Får betala igen till mig själv sedan när jag får lite sommarjobbspengar.


Kristendomsprovet gick bra idag, och på matten fick vi glasspaus. Några lärare är snälla ändå =)

Av Elin - 27 maj 2010 17:02

Jag satte på en spellista, ''lugn musik'' ,på Spotify, och Jag är hos dig igen med Lars Winnerrbäck dök upp. Den är så oerhört fin. Allt blev genast väldigt bra. Som om det inte var nog innan.


Jag gick ner i källaren förut för att  leta tyg att evetuellt göra en kjol av. När jag hade slaktat en gammal gardin hittade jag ett par gamla jeans som bara låg där. Jag fick ett infall och prövade dem, och tipp på sjutton, de passade precis! Så jag klippte av dem, lappade dem lite och nu har jag ett par jeansshorts! Jag som har letat jätteläge efter ett par i affärerna, och så hittar jag ett par i källaren =)


Sedan orkade verkligen inte ta moppen till Boxholm för att simma, så istället tog jag en promenad och plockade liljekonvaljer (jag hitade även en mindre trevlig fästing, men det hör inte hit). Sedan klippte jag bort lite grenar på äppelträden som inte skulle vara där, och så tog jag in massa fina äppelkvistar med underbara blommor på.


Ikväll är det Eurovision, tv-årets höjdpunkt. Dessutom har jag pluggat till provet och så ska jag göra broccolisoppa till kvällsmat. På lördag ska vi till Söderköping och äta glass, och eventuellt spela minigolf i valla.



Och ja, nu känns allt rätt bra.



http://www.50states.com/flower/picts/arkansas.jpg



Av Elin - 27 maj 2010 13:59

Maskrosor borde förbjudas i grusgångar. Nog sagt om det.


Vår samhällslärare var inte glad på oss idag för att vi inte hade läst kapitlet vi skulle läsa. Som straff fick vi ett grupparbete tills imorgon. Vi ska göra en 8-sidig(!) broschyr om bistånd. Tjoho! Nu ni, nu ska här jobbas! Det känns så skoj, för om jag nu hade läst de där sidorna hade jag ändå fått göra uppgiften eftersom ingen annan hade läst, så då kunde ju jag lika gärna strunta i det. Fast det var mest för att jag har religionsprovet imorgon som jag inte hade läst sidorna (jag hade inte glömt bort det alls, nejdå...)


    


Här är för övrigt min egensydda klänning =)

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards