The story about Elin

Alla inlägg under juli 2010

Av Elin - 24 juli 2010 16:16

Mamma och jag lyxfikade nyss. Kaffe med mjölk( Min variant blir nästan som latte med skummad mjölk), glass, varma hjorton och krossade maränger ovanpå. Kan lätt vara några av det bästa tillbehören till glass någonsin. Helt sjukt underbart, speciellt när jag plockade hjortonen själv =)



http://farm3.static.flickr.com/2631/3785436933_83f24431dd.jpg

Av Elin - 24 juli 2010 09:36

Nu åker vi snart mot en loppis =) Woho!


Sedan blir det mer packning, lite mer måleri och sedan glass med varma hjortron =)

Av Elin - 23 juli 2010 21:15

Idag var mamma och jag ute i skogen på blåbärs- och hjortronjakt. Skogen där är riktigt skum med en stor göl mitt i, och det är knäpptyst, inga fåglar. Desutom är det typ knähöga buskar att slå sig igenom. Mamma plockade 4 liter blåbär och jag en liter hjortron( vilket är sjukt ovanligt, att de växer så många har jag aldrig varit med om) så när vi kom hem hade vi lite att rensa. Sedan åkte vi till farmor med hälften av bären och blev bjudna på fika. Farmor gör de bästa hallongrottorna som finns =)


Nu har min dator lyckats paja lite, vilket jag inte alls tycker om. det ena ''gångjärnet'' på laptopen har liksom brutits sönder, så hela datorn knarrar när jag stänger den + att skärmen blir mycket svårare att få stabil i vissa lägen. JAg tror dessutom inte att det går att fixa...Blä!


 




Jag på jakt efter alla de där små luriga bären...

Av Elin - 22 juli 2010 21:24

Idag har mamma, jag, Lisa och Charlotte sprungit runt på Löfstad slott och även haft picknick vid slottet. Mysigt =)

Jag vill verkligen ha ett engelskt bibliotek nu med mörka möbler, böcker i hyllor upp till taken, en mysig fotölj och gärna en fönsternish med tunga sammetsgardiner. Drömma kan man ju alltid...



http://eclectic3.files.wordpress.com/2008/06/english_library1.jpg


Något åt det här hållet kanske



Sedan spelade vi den obligatoriska minigolfen i Valla, och jag vann! Woho, jag är verkligen kass på minigolf =)


Imorgon blir det det sista måleriet innan getingarna är borta, och sedan kanske lite blåbärsplock. Jag ska även börja packa min resväska...

Av Elin - 21 juli 2010 14:50

 

Jag ser 3 små...nej 4! Nej vänta, där är en till! Och en till!


- Pappa när han spanade på kottarna igår



6 stycken småkottar har vi sett i rabatten. Vi lockade fram dem med lite bröd, och de är sjukt söta. Jag vill bara klappa dem =)

Av Elin - 20 juli 2010 21:06

Idag var som sagt pappa gamla lumparkompis med familj på besök och de var väldigt trevliga. Så idag har jag inte gjort mycket mer än att äta god mat och massa fika =)


I det här inlägget skrev jag ju om våran trädgårds-igelkott. N uvisade det sig att det var en hona, så nu har vi helt plötsligt 6 stycken små kotte-bebisar som springer omkring i rabatten =) JAg ska försöka fota dem imorgon tänkte jag, så ni får se sötnosarna!

Av Elin - 20 juli 2010 10:25

Strax( eller ja, om drygt två timmar) cyklar jag mot Boxholm och lunch. Sedan blir det fika med Rabarbermuffins och äppelpaj...

Av Elin - 19 juli 2010 21:23

I lördags hade vi som sagt Pannkaksbrunch =)


Oerhört mysigt och det var jättekul att se Sara och Matilda igen. Dock var vi lite oroliga ett tag, för det kom värsta åskvädret så strömmen gick. Men det gick ingen nöd på oss, vi började att steka pannkakor på vedspisen. Men när det tog 20 minuter för en pannkaka var jag lite desperat ( efersom vi hade smet för 20!) så mamma ringde den jourhavande elektrikern( det vill säga pappa) och upptäckte snart att jordfelsbrytaren hade gått. Så när väl strömmen hade kommit tillbaka gick det fort att steka pannkakor =)


Dock vispade Sara och Matilda all grädde för hand innan strömmen kom tillbaka så de fick lite motion. Sedan åt vi pannkakor med sylt, blåbär och grädde ( och Matildas underbara flädersaft!) tills vi fick ont i magen och gick då ut för att spana på den galna igelkotten.


Hela eftermiddagen spelade vi spel när vi inte gick för att plocka smultron och blev uppätna av bromsar i fårhagen. Och på kvällen kom nästa åskoväder som vi satt på balkongen och tittade på. Väldans mysigt faktiskt =)


 


Igår sen åkte jag ut på sjön och kom hem idag. Imorse var det helt underbart väder vilket resulterade i en bikinibränna och en brottarryggsbränna för min del. Oerhört snyggt måste jag säga. Och tilläggas ska även att Jesper klarade av höghöjdsbanan utan problem..ehm.


Imorgon ska jag cykla till Pappa på lunch eftersom hans gamla lumparkompis med familj kommer, och en god lunch tackar man ju inte nej till =)

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards