The story about Elin

Alla inlägg under oktober 2010

Av Elin - 31 oktober 2010 21:04

Usch, min mage mår verkligen inte bra. Jag mår faktiskt riktigt illa, så jag hoppas att det blir bättre tills imorgon. Jag har körlektion på morgonen och det är ju inte så kul att må illa då, eller ännu värre, att avboka den. Jag vill ju inte betala 200 kr i extraavgift menar jag. Så håll tummarna för tillfrisknande!


Update:

Jag råkade döpa detta inlägget till samma som det förra utan att tänka på det, därav del 2 =)


http://emelienorin.files.wordpress.com/2010/04/ovning.jpg


bildkälla

Av Elin - 31 oktober 2010 14:54

Det var trevligt igår,när vi väl kom fram( efter diverse misstag och felåkningar)  men jag åt nog lite för mycket godis för usch vad ont min mage gör idag.


Är precis hemkommen från Brunneby där mamma, pappa, Mattias och jag åt lunch. Väldans trevligt ställe det där. Nu ska jag tillbringa resten av dagen framför tv-n och se igen repriserna på alla program jag missade när boxern var trasig. Jag kanske ska ta och tina upp lite nyponsoppa med...

Av Elin - 30 oktober 2010 16:38

Mamma skompis dök inte upp. De hade missupfattat varandra. Men strunt samma, jag bakade världens godaste mini-äppelpajer ändå =)


Sedan var vi på ljusparty. Lite skoj, men usch vad dyrt det var. Men vi fick små ljus som presenter, och så åt vi massa gott fika så det var väldans trevligt hur som hellst.


Nu väntar jag bara på att Madde ska sms-a så ska jag börja spöka ut mig inför maskeraden =)

Av Elin - 30 oktober 2010 09:49

Ikväll blir det halloween-fest =)


Innan dess har jag lovat att laga mat åt mamma och hennes väninna som kommer på besök.  Sedan ska mamma och jag hinna med ett ljusparty också, så denna lördag blir hektisk men väldans skoj hoppas jag!

Av Elin - 29 oktober 2010 14:13

Eh ja. Första brödet fastnade i bakplåtspappret. Så jag svängde ihop en sats till. Då fick jag loss pappret, efter mycket pill, så nu har vi två limpor (om den i ugnen lossnar från formen vill säga). Och jag inser nu att jag inte är överförtjust i bikarbonat. Hur vore det om jag tänkte efter före någon gång?


Recept

Av Elin - 29 oktober 2010 11:31

Jag är inne på en känd godistillverkares hemsida och läser om godis( ja, jag vet. Jag har en allvarlig läsa-om-mat-störning, men åter till saken...).


Jag läste rubriken till en av deras produkter,


''Vi har gjort vårt bästa för att ***** ska vara riktiga godbitar, proppfulla av härliga ingredienser och bubblande av godhet.''



Sedan läser jag innehållsförteckningen:


Ingredienser:

socker, förtjockningsmedel (polydextros), glukossirap, vatten, stabiliseringsmedel(maltitolsirap, mono- och diglycerider av fettsyror), invertsockersirap, majsstärkelse, gelatin, fruktjuice 5% koncentrat från (apelsin, äpple, banan, persika, ananas, körsbär), glukos-fruktossirap, syror (citronsyra, mjölksyra), aromer, vegetabilisk olja, färgämnen (klorofyllinkopparkomplex, karmin, kurkumin), ytbehandlingsmedel (bivax, karnaubavax). Blandningsförhållandet kan variera.


Härliga ingridienser va?


hemsidan där infon finns



Nu ska jag gå och äta hemlagad, vegetarisk lasagne som kan vara något av det bästa jag vet.


( Och ja, jag äter också sådant här med tillsatser. Men jag är definitivt medveten om att jag äter det, och försöker undvika det så mycket som möjligt...)




Av Elin - 27 oktober 2010 09:36

4 och en halv timme kavr tills min undergång.

Av Elin - 26 oktober 2010 20:32

Jag lever, tro det eller ej. Men jag vet inte hur det blir med den saken imorgon eftermiddag. Då har jag nämligen matte C-prov. Önska mig lycka till.


Mamma är snäll och skjutsar in mig imorgon, så jag får två timmars sovmorgon vilket inte är helt fel. Och sedan på kvällen är det dans-PA. Jag kommer faktiskt ihåg nästan hela dansen...=)

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards