The story about Elin

Alla inlägg under november 2010

Av Elin - 30 november 2010 21:30

Jupp, det var det imorse i alla fall. Jag vågar inte kika på termometern nu.


Jag har ätit upp den sista infrysta pumpasoppan idag, vilken sorg. Nu måste jag vänta ända tills nästa höst på att få tag i en pumpa igen =(

Men den sista soppan blev riktigt lyxig toppad med creme fraiché och parmesankrisp.


Imorgon ska vi på en konstutställning, och förhoppningsvis hinner jag springa in i en second hand-affär och en tygaffär med, så vi får se hur det slutar...

Av Elin - 30 november 2010 16:08

Nej, jag skulle inte göra så mycket godis i år. Kommer jag hålla mig till det tror ni?


Knappast.


Här planeras marsipanbollar, kanderade mandelgrejer, fudge och gräddkola för fullt. Tja, vi får väl se vad som verkligen blir gjort eftersom att jag har lovat att laga i princip all julmat själv. Jag känner att den 23 december kommer att bli en lite smått kaotisk dag för mig. Himla härligt det där med jul =)



Mörk chokladfudge Receptbild - Allt om Mat


 Missförstå mig rätt, jag älskar jul!


bildkälla

Av Elin - 28 november 2010 21:20

Jag springer marathon mellan tv-n och datorn =) Fast imorgon är mamma så snäll att hon både skjutsar och hämtar mig, så jag får sovmorgon och slipper åka buss hem. Fast hämtningen är för att jag har en optikertid...


Nej, nu ska jag återgå till Filip och Fredrik!

Av Elin - 28 november 2010 09:56

Nej, vet ni vad? Det snöar! Så ovanligt. Morgonpromenaden är härmed förlagd till kökssoffan och teckningsblocket. Synd bara att de bra teckningsgrejorna är kvar i skolan. Men vi får väl se vad jag kan sno ihop!

Av Elin - 27 november 2010 22:12

Lokalrevyn var sjukt bra! Speciellt killen som var snyggare som tjej tyckte jag om! Dessutom åt vi sådanadär smörkrämsgrejer med choklad på, biskvi heter det ju! Gott!


Nu ska jag sova för att kurera mitt magont( alldeles för mycket onyttigt!) och fundera på en eventuell morgonpromenad i morgon bitti. Jag tog en imorse och det var helt underbart fint, en sådandär riktigt vacker vinterdag! Hoppas bara att det inte snöar mer imorgon...

Av Elin - 27 november 2010 13:22

Vi ska strax iväg på lokalervy. Problemet är att mamma har lyckats bli sjuk...så vi får se hur det löser sig, i västa fall får jag väl gå själv...


Jag har fått ett uppdrag utav Mickis, nämligen att designa PA-arbetets programblad. Så jag ska måla någon teckning till framsidan, och varför då inte göra två flugor på smällen och låta teckningen ingå i mitt PA-arbete? Så nu ska jag leta bilder at teckna av på temat från födsel till döden. Vi får se vad det blir =)



Innan jag hade proppat in 5 marshmallows i munnen och nästan spytt på kuppen =) Funny Bunny är en lek som borde förbjudas...

Av Elin - 27 november 2010 11:51

Igår var jag och firade Madde som fyllde 18 år i onsdags!


Först träffade jag Mickis, Stoffe och Jens på pizzerian innan vi begav oss ner mot skidstugan. Vi hade superroligt, och lekte massa dumma lekar =)

Citronkastning, lite väl mycket bål och alldeles för mycket marshmallows senare så kom jag hem runt 12. Vilken underbar kväll!


  
  

Full koll på allting


  

Innan Funny Bunny, dvs alldeles för mycket marshmallows...





Världens bästa Stoffe och världens bästa Mickis



Av Elin - 26 november 2010 11:51

Nu har jag avklarat körelektionen utan att fastna i någon snödriva( även om det var rätt nära)...


Alldeles strax väntar världens godaste lunch, tortellini med ostsås och sedan ska jag ha en väldans slapp eftermiddag INNOMHUS!


Vid halv 6 beger jag mig mot Boxholm för att träffa underbara vänner på pizzerian, och sedan, då blir det 18-årsfest för Madde! Wiho!


  

En väldigt gammal och vacker bild på mig och Madde =)

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards