The story about Elin

Alla inlägg under januari 2011

Av Elin - 31 januari 2011 18:12

Tänk er att få en ledig tisdag bara sådär. Det innebär att måndagskvällen blir mys på hög nivå med palsternackssoppa och en massa bra tv-program.


Dock är inte allting som det brukar, och varför är lite för privat( jag som brukar aldrig brukar vara speciellt privat) men det här är privat. Så håll tummarna nu, för att det är ska gå bra!


P.S, ni har väl inte glömt bort mumseriet?

Av Elin - 31 januari 2011 13:12

Vi hade två timmars håltimme förut, så Matilda och jag ockuperade skolans bio och hittade en dvd med The Wizard of Oz. Jag är helt kär i den filmen, så underbar! Bara det att den är från 1939 gör den bra =)

http://www.nerdsociety.com/wp-content/uploads/2010/03/Wizard-of-Oz.jpg

Av Elin - 30 januari 2011 11:14

Jupp, idag ska jag iväg på ljusparty igen. Inte för att jag tänker köpa något, men man får ju fika! Sedan ska jag passa på att övningsköra eftersom att jag harkörlektion på torsdag. Och då ska jag fasiken visa att jag kan köra bil!


Jag har spenderat förmiddagen med The Alexandrian link. Det är så kul när det tar en timme att läsa 30 sidor och boken är på över 400. Hej då sportlov!

Av Elin - 29 januari 2011 13:23

Efter en smarrig frukost kom Niklas och Frida hit på besök. Så vi åt ärtsoppa och pannkakor och nu sover Frida. Strax ska vi åka till farmor på fika.


En alldeles perfekt lördag!


http://mumseriet.blogg.se/images/2011/picture-200_129714076.jpg


Frida gillar mina pannakkor! =)

Av Elin - 28 januari 2011 15:15

Mamma kom och hämtade mig efter skolan idag( slutade halv 12). Jag körde hem och lyckades att parkera i garaget, det ni( och det är svårare än vad det låter, man måste svänga in och ha sig)!


Mamma hade dessutom köpt en Phish Food åt mig, så nu är jag lycklig!


http://foofie.blogg.se/images/2009/phish_food_45669023.gif

Av Elin - 27 januari 2011 15:44

Nu ni! Här är länken till mumseriet! Min alldeles egna matblogg är alltså startad, så gå genast in och kolla vettja!



Idag får ni ett recept på en busenkel grön ärtsoppa!


Av Elin - 26 januari 2011 12:14

Nu har vi lyckats att boka hotellet i London! Wihoo! Så flyg och 4 nätter på 3-stjärnigt hotell gick på 1467 kr för mig, eftersom att min snälla bror betalade flygbiljetten =)


Nu längtar jag tills April!



Hotellet ser ju inte jätteroligt ut men det blir nog skojm ändå!

Av Elin - 25 januari 2011 21:14

Jo sörrni, det är så att jag har gjort verklighet av en idé. Jag har nämligen startat en matblogg!


Efter att ha suttit och pillat med designen jag-vet-inte-hur-länge så börjar den se bra ut. Men den är inte färdig än, men jag lovar att länka när jag är klar! Då kommer jag att bjussa på massa smaskiga recept, bland annat på grön ärtsoppa =)


Nu väntar handbollen!

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards