The story about Elin

Alla inlägg under februari 2011

Av Elin - 28 februari 2011 17:02

Idag är det dags för mitt vernissage. Jag hoppas att det kommer lite folk iallafall...

Av Elin - 27 februari 2011 16:42

Nu är jag hemma igen efter en mysig helg i Göteborg.


Jäklans vad mycket gott det fanns på matmässan igår, och provsmakning på allt dessutom. Ännu bättre. Jag köpte galet god glass, och så köpte jag hem kolor och oliver.


Kvällen spenderade Mickis, Stoffe och jag o soffan framför melodifestivalen ätandes Milky Way. Lollos sambo hade nämligen fått 7 kilo Milky way, så jag har fått med mig en del hem. Påminner en del om After Eight-historien, inte sant?


Imorse väntade våffelbrunch,( tack Lollo!) och nu ska här slängas ihop en hamburgesmet.

Av Elin - 25 februari 2011 14:06

I förmiddags var jag och hängde upp min utställning på biblioteket, så nu väntar bara vernissage på måndag.


Fast just nu väntar jag mest på att Mickis ska sluta skolan, så att vi kan åka mot Göteborg! Där väntar världens bästa syster, för imorgon ska vi på matmässa! Gud, så underbart!

Av Elin - 24 februari 2011 16:23

Idag har jag skrivit en sammanfattning på engelskaboken. Sedan har jag pysslat ihop namnskyltar till mina teckningar.


Jag har stekt pannkakor som blev vansinnigt goda tilsammans med lemoncurd och vispad grädde. Sedan har jag bakat hallongrottor med lemoncurd iställe för sylt, och så har jag gjort en frukostmusli.


Nu ska jag bestämma priser till mina teckningar, skriva en liten presentation och så ska jag strax på aerobics.



Av Elin - 22 februari 2011 14:52


Skulle inte tro det! Här tecknas det, köres ved och läses engelskaböcker för fullt. Samtidigt klämmer jag in lite surdegsbröd-bakande,tandläkarbesök och simmande kombinerat med passparteou-utskäarande och lapptäckes-sömnad.  Någon som sa någon om att lov är till för att vila?

 

Om ni vill se denna live, och 19 andra mästerverk så tycker jag att i ska bege er till Boxholms bibliotek på

måndag 18-19 då jag har vernissage =)

Av Elin - 21 februari 2011 22:08

Idag plockade jag upp en kjol som snälla Jennifer hade köpt åt mig, eftersom mamma förstörde min gamla. Jag passade också på att övningsköra på motorväg, vilket gick betydligt bättre än förra gången.


Sedan åkte vi till Linköping där vi fixade pass, och jag undrar om det någongång går att bli nöjd med ett passfoto? Nu måste jag ju dras med ett fult i 10 år till...


Vi lunchade på Ikea och det blev, som sig bör, lite onödig shopping här och var. Fast mamma var snäll och köpte ett par skor till mig =)


Sedan åkte vi vidare mot världens mysigaste gårdsbutik och köpte sjuka mängder sylt, för att åka vidare på glashala småvägar till Skänninge där vi slutligen hamnade på ÖB för ännu mer onödig shopping.


Mysigt!

Av Elin - 20 februari 2011 21:31

Idag har jag mest softat runt, vilket är precis vad man ska göra på lov tycker jag. Jag har skurit passparteuer till mina teckningar, läst i den där jäkla engelskaboken( bara drygt 100 sidor kvar nu!) och gått en promenad.


Nu ska jag sätta en surdeg!

Av Elin - 19 februari 2011 18:20

Idag har Matilda och jag bakat Petit Chouxer hela eftermiddagen, spelat Yatzi och fikat länge. En mysig lördag =)



Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards