The story about Elin

Alla inlägg under mars 2011

Av Elin - 31 mars 2011 17:24

Jag packar för fullt just nu. Både till Göteborg i helgen och London på Måndag. Mycket saker blir det...


Jag lyssnar på musik från spotify. Nyss så lät det väldigt konstigt om Neil Diamond, och jag pausade musiken, men ljudet hördes fortfarande. Sedan kom jag på att det var gäss som flög över huset...

Av Elin - 30 mars 2011 21:25

Äntligen finns det ett ord för vad jag är, nämligen Flexitarian! En sådan som hellst äter vegetariskt, men äter kött lite då och då.


Eller annars kanske man kan kalla det fusk-vegetarian.


Av Elin - 30 mars 2011 09:38

Igår var jag på sommarjobbsintervju i hemtjänsten. Jag behövde dock körkort för jobbet annars hade jag fått det...


Då ringde jag upp köket i äldreomsorgen där jag sökt jobb, och fick reda på att jag fått jobbet där. OM det inte hade varit så att jag sökt jobbet i hemtjänsten eftersom att köksmännsikan då hade gett bort mitt jobb till en annan.


Great.


Men, jag måste ha låtit grymt besviken och ynklig på telefonen för köksmänniskan kollade andra jobb åt mig. Och faktiskt, det fanns ett städjobb. Så jag lyckades få ett städjobb uppe på ålderdomshemmet hela sommaren på 50 %! Tack för det!


( dessutom lät det roligare än hemtjänsten, men sprid inte vidare det...=) )

Av Elin - 29 mars 2011 11:11

Det är skönt när läraren har försovit sig. Då kan man smyga ner i skolans fotolabb och leta upp platser som man kan besöka i London. För nästa vecka bär det av =)

Av Elin - 27 mars 2011 21:17

Att spela Kinect på X-box är inte bra för min nacke. Åtminstone inte när man ska slå Jesper i snabb-Bowling.


Annars har det varit en riktigt trevlig helg. Idag var vi på Spa-avdelningen på badet där det fanns massa bastus och olika dushar och grejer. Fast efter två timmar där har jag fryst hela eftermiddagen =)


Imorse skulle jag dessutom gör pannkakssmet men råkade ta dubbelt så mycket mjöl, vilket resulterade i sjukt många pannkakor. Men jag klagar inte...


Håll tummarna för oss imorgon förresten. Vi ska online-inchecka på Ryanair...det är bara en vecka kvar till London nu!

Av Elin - 25 mars 2011 13:35

Närmare bestämt mot Skövde. Idag ska pappa, Jesper och jag hälsa på Mattias i Skövde. det var ju ett tag sedan sist, eftersom att Mattias inte riktigt har tid på helgerna. Vi planerade detta i januari och nu var första helgen alla kunde. Så helgen ska nog bjuda på restaurangbesök, lite promenad, eventuellt relax-badande och hemlagad trerätters.


Men just nu ska jag röra mig mot dushen, jag körde nyss in ved. Och den hippaste acessoaren just nu är kanske inte bös från veden som sitter fast på mjukisbyxor.


Ha en underbar helg!

Av Elin - 24 mars 2011 21:41

Igår när jag plågade mig igenom lite körkortsteori strax innan jag skulle sova kom jag på en sak. Körkortsteorin är egentligen som en himla massa spelregler och att köra bil är lite som att flytta din spelpjäs på ett gigantiskt spelbräde.


Följer du reglerna och är bra och tänker smart vinner du, det vil säga du kommer fram dit du ska. Bryter du däremot mot reglerna eller fuskar går det inte fullt lika bra, och du förlorar alternativt åker ut ur spelet.


Genast blev körkortsteorin lite roligare!

Av Elin - 24 mars 2011 16:20

Dagen började med två avklarade repetitions-faser på körskolan! Sedan begav vi oss mot City Gross där media pelar in sin film. Och jag har konstaterat att en filmkarriär inte är att tänka på, för vi började bara att skratta när allt folk stirrade på oss. Men tillslut följde vi manus och jongelarde med apelsiner och smög iväg med bananer.


Tack vare att min lärare inte var i skolan idag kom jag hem strax efter 12 och jag fick dessutom ett städryck, så nu är mitt rum skinande rent! Jag har till och med dammat hyllor som varit odammade i sisådär 5 år...

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards