The story about Elin

Alla inlägg under juni 2011

Av Elin - 30 juni 2011 17:38

Jag går bredvid nu slutet av denna vecka för att lära mig jobbet jag ska ha i 4 veckor framöver. Jag ska vicka för två 50 %-tjänster plus lite annat pyssel som en tredje tjänst på 100 % har. Spännande om jag hinner med allt.


Jobbet går ut på att städa, städa och städa lite till. MEn idag valde städerskorna att ta lång lunchrast och lång fikapaus. I och med att jag jobbar själ kan ju jag bestämma lite över tiderna med, så detta blir nog superbra. Bara jag inte krockar med golvtvätts-maskinen...

Av Elin - 29 juni 2011 14:13

Fick sluta 5 timmar tidigare första dagen på sommarjobbet, härligt när det är 25 + och strålande sol. Då kunde jag åka och sola och bada med Mickis, årets första dopp. Dessutom åkte jag bil dit själv för första gången!

Nu lyssnar jag på Christer i P3 och ska äta ostkaka ikväll.



Vilken galet bra dag!

Av Elin - 28 juni 2011 11:32

Nu jäklar ska min studentchampange korkas upp, för jag har tagit KÖRKORT!!!

Av Elin - 27 juni 2011 11:50

Det blev visst ett välgit långt blogguppehåll, inte riktigt meningen. Men en anledning är att vårt internet krachade ( mitt fel!).  Hur som hellst lyckades jag koppla nätverkskabeln till min nya(!) laptop tillslut men det trådlösa nätverket är fortfarande låst.


Midsommar har det ju varit med. Jag firade med Lisa och vi spelade Nitendo 64 hela natten och åt massa banoffee-paj. Perfekt.

Av Elin - 22 juni 2011 22:03

Jag har varit sugen på scones hela dagen. Men som ni vet, ingen scones utan ost som pålägg. Vi hade dock bara lite ost kvar som jag paxat, men så snodde mamma den till sina ta-med-sig-till-jobbet-mackor. Panik!


Det löste sig dock tillslut, genom att jag övningskörde ( lite träning på det med!) till ostaffären, köpte ett kilo ost, mamma tog bilen till jobbet och jag gick 5 km hem med min ost. Sconsen avnjöts sedan tilsammans med thé( prinsess-thé), körsbärsmarmelad, morotsmarmelad och lemon/lime-curd. Och jäklar vad gott det smakade när man hade fått jobba ordentligt för att få tag på osten!

Av Elin - 21 juni 2011 10:08

JAg har precis kört in ved i över en timme, och usch vad tråkigt det är!


I eftermiddag blir det nog lite orientering. Med bil. Det bästa sättet att orientera =)

Av Elin - 20 juni 2011 17:33

Om man kan bli kär i kläder så har jag fallit pladask. Denna klänning hittade jag på Beyond Retro i Göteborg förra torsdagen och jag är så galet kär i den att den får hänga framme så att jag kan se den hela tiden. För ynka 259 kr blev jag ägare till den mest perfekta sommarklänningen någonsin.



 


Det bästa är att den sitter som gjord för mig med. Fast min blick, och det faktum att det ser ut som jag är benlös,  kan ni ju strunta i =)

Av Elin - 18 juni 2011 22:13

Vi är barnvakt i helgen, mamma och jag. Åt världens bästa Frida. Hittils har vi hunnit hälsa på får och ankor, baka rabarberkaka ( och äta smet ), äta nyplockade jordgubbar från landet och sjunga bästis-sången. Mys på hög nivå i Jakobslund.

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards