The story about Elin

Alla inlägg under augusti 2011

Av Elin - 29 augusti 2011 16:47

Okej. Klart jag fattade att det skulle bli jobbigt att flytta. Men jag fattade nog inte riktigt hur jävla svårt det skulle vara. Jag vet ju att det kommer bli jättebra när jag väl har installerat mig och allt, men just nu känns de där 23 milen alldeles för långa.

Av Elin - 28 augusti 2011 16:43

The Ark i Eksjö = Magi. Det går liksom inte att beskriva i ord hur bra de är. När konfettiregnet i Calleth you, Cometh I föll ner över oss började det även att störtregna. Ett tecken. Åh, så bra det var, världens bästa födelsedag!


Idag är jag rätt mör eftersom regnet inatt gjorde att vi fick åka 50 km/h i 10 mil i mörker. Jag var hemma runt 3 inatt. Men upp vid 9 och fika hos farmor skulle jag, och sedan födelsedagsfika här. Nyss var Malin, Niklas, Frida och Moa, Mattias, Pappa och mormor och morfar här. Jag har fått massa fina paket däribland 2 pressobryggare ( får byta ut den ena), en kockkniv, en pajform, presentkort på IKEA, pengar, kräftor(!), symaskinsprylar och lite annat fint. Tack!









De magiska bilderna kommer från Jennifer, som vanligt=)

Av Elin - 27 augusti 2011 09:18

Vet ni vad? Idag fyller jag 19 år!


Dagen kommer att firas i Eksjö på The Ark-konsert, men först ska här bakas mazariner till morgondagens firande.

Av Elin - 26 augusti 2011 16:19

Idag har jag packat (hur mycket kläder äge jag egentligen?), lagat omelett med räkstuvning, bakat hålkakor, plockat svamp och mysfikat ute i trädgården. Nu kokar jag äppelmos och så tänker jag ta en dush.


Efter det parkerar jag mig i soffan med lite mandlar och min nya teckning.


Vet ni vad? Jag fyller år i morgon, och jag har nstan glömt bort det själv. Men dagen kommer att spenderas på bästa möjliga sätt, nämligen på en the ark-konsert...

Av Elin - 24 augusti 2011 09:42

1) Jag har mycket saker som ska med till Göteborg. För mycket saker.

2) För att inte tala om kläder! Jag har fyllt min gigantiska sportbag med bara skor ( och då står rätt många kvar här hemma).

3) Det är skönt att vi har en kombi-bil.

Av Elin - 23 augusti 2011 10:26

Innan jag packar ihop alla mina kläder har jag tänkt att vädra dem. Efter att ha fyllt hela tvätt-line-snurran med enbart jackor, mössor och sjalar är jag glad att jag började idag...


Strax kommer Jennifer, Rebecka och Kristina och så ska vi åka på en badutflykt. Finfint!

Av Elin - 22 augusti 2011 18:16

HAr precis kommit hem från en svampturmed pappa. Det var jättekul för han gick förbi alla fina kantareller somjag gick efter och plockade. Att han missade en 10x10 cm stor kantarell komme rhan att få höra länge, tro mig.


Annars har jag börjat att packa. Har redan fyllt en stor sportbag och en kasse med bara böcker, cd-skivor och dvd-er. Undrar hur det här kommer att gå egentligen?

Av Elin - 22 augusti 2011 10:54

 

Igår var det faktiskt sommar. Och då får man ha sin fina Beyond Retro-klänning som man inte kan andas i, men som är så fin att man inte kunde låta den hänga kvar i affären.

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards