The story about Elin

Alla inlägg under oktober 2011

Av Elin - 29 oktober 2011 13:40

I torsdags och igår har jag klätt ut mig till Lucia inför allahelgona-vandringar i kyrkan. Superskoj!


Och igår när jag gick från jobbet kände jag hur jäkla lycklig jag är just nu! Jag gick och smålog hela eftermiddagen och bara längade tills jobbet skulle börja på måndag igen. Jag har verkligen hamnat på det perfekta stället, alla arbetskollegor är helt underbara. Det kommer bli hemskt att jag ska lämna detta ställe i juni nästa år, så de tankarna förtränger jag just nu. För jag tänker njuta av detta år. Även om det kommer hända läskiga saker om drygt en månad vet jag att jag är på rätt plats just nu. Och det känns så himla skönt.


Idag har jag annars varit och tränat core på morgonen. Man känner verkligen efter det passet hur hållningen förbättras( inte som jag sitter nu dock...=) ). Imorgon ska jag till Lollo på afternoon tea och nästa vecka är det höstlov. Då har alla grupper paus och på onsdag åker jag hem till Östergötland. Mysigt =)

Av Elin - 23 oktober 2011 13:04

Jag blir galen på det krånglande internetet i huset! Jag har inte haft minsta tillstymmelse till uppkoppling sedan i onsdags.


Vad gör man då? Jo, man begr sig till biblioteket 2 minuter bort osh surfar gratis på deras trådlösa nätvärk, Hallelujah!


Annars har veckan inte varit så spännade förutom lite franskt fredags-fika ( jag har varit sugen på croissanter en vecka!) och ett besök på chokladmässan igår. Hjälp vad choklad jag åt, sockerkicken för året liksom.


Idag tog jag en 1 timme och 40 minuters promenad för att kompensera chokladfrossandet och nu sitter jag som sagt på biblioteket. Veckan som kommer blir spännande så jag på torsdag och fredag ska klä ut mig till helgon  Lucia för min del) och skrämma så 4:e-klassare =)

Av Elin - 17 oktober 2011 20:21

Eftersom att jag jobbade 13-23 i fredags och hela lördagseftermiddagen fick jag ledigt idag. Det har resulterat i 3 matlådor till och en trött Elin efter ett gympa-pass på friskis. Nu målarjag naglarna och ska fixa en kopp thé, soft kväll.


Igår begav jag mig till bästaste systern och blev bjuden på strömming med potatismos och lingonsylt. Världens bästa mat!

Av Elin - 14 oktober 2011 09:44

Jojomen! På min sovmorgon går jag upp klockan 8, kokar havregrynsgröt med rårivet äpple och ger mig up på en 50 minuters joggingrunda! Där ni!


Fast 10 timmars jobb i eftermiddag/kväll känns inte lika lockande. Dock ska jag stå och baka 200 scones och det är inte direkt världens sämsta jobb. Ikväll är det kuturnatta i Göteborg, och där jag jobbar är det skotskt tema. Så vill ni lyssna på säckpipeblåsare, äta shortbreads och mysa runt är det till Oscar Fredrisk kyrka ni ska komma!

Av Elin - 12 oktober 2011 20:39

Tänk att det man har levt med varje dag i 18 år känns så underbart att komma hem till efter 6 veckor. Men nu är jag tillbaka i Göteborg igen och idag var jag uppe i läppstiftet och såg på utsikten. Anledningen var att vi var på stifts-besök och så träffade jag alla andra volontärer. Skojigt!Idag fyller dessutom världens bästa Frida 2 år =)

Av Elin - 8 oktober 2011 17:05

Befinner mig hemma i Östergötland på den ultimata fika-runt-hos-folk-helgen! Fika hos farmor igår, pizza hos Mickis, lunch på Brunneby, äppelpaj hos Matilda, nybakad blåbärspaj som väntar i ugnen, tacos ikväll och fika hos Niklas och Malin imorgon. Underbart!

Av Elin - 1 oktober 2011 11:00

Vilket långt uppehåll det blev. Inte riktigt meningen...


Men veckan har flutit på så himla fort med barngrupper, träning och fredagsmys hos Lollo med alldeles för mycket tacochips och marängswiss.


Nästa helg åker jag spontant hemåt för att hälsa på över helgen. Mickis ska åka till Australien nästan ett år så hon ska ha avslutningpizza som jag inte kan missa.


Nyss var jag och handlade på ica. Jag tror att flera ställen har fattat att jag har flyttat för det dimper ner rabattkuponger hela tiden. Idag fick jag t.ex 5 % rabatt + en gratis 200 g chokladkaka. Trevligt =)

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards