The story about Elin

Alla inlägg under juni 2012

Av Elin - 30 juni 2012 21:05

Har hängt hos Matilda hela dagen inkluderat meta abborrar, fika med nybakta vaniljbullar och jordgubbar med grädde, årets första dopp och sol!


Fint!

Av Elin - 29 juni 2012 15:25

Min 6-dagars ledighet bröts av att jag får hoppa in måndag och tisdag då en annan tjej behövde vara ledig. Men 3 dagar från jobbet är inte helt fyskam, och va fasen, jag tjänar ju mer pengar.


Så idag har jag maxat ledigheten. Jag har målat vedbod, bakat surdegsbröd ( älskar min nya bakbok!), lagat chilli-gryta, målat på oljetavlan och packat om och ner grejer i flyttlådor. Puh!


Nu väntar jag på mamma så vi kan fika och sedan blir det vedkörning. Ja men visst, jag lär sova gott ikväll. Men morgondagen blir skoj, då ska jag träffa bästa Matilda!

Av Elin - 23 juni 2012 19:32

Precis som förutspått väntade diskberget från typ 200 midsommarfirande pensionärer när jag kom till jobbet imorse. Efter en och en halv timme var det slut och jagskulle tydligen packa hemtjänstlådor. Då gick plastmaskinen sönder så då var det bara att klä alla lådorna med folie. Tjoho! Upp och stressa igenom lunchserveringen där vi glömt hälften av grejerna, snabblunch och så nästa diskberg i 2 timmar.


Gah, vid halv 5 slutade jag och cyklade hem med ögonen i kors. 5 cyklade mil och 6 dagars spring och diskplockande tär på mig! Imorgon ska jag ta min sjukt förtjänta ledighet och måla och baka hela dagen.

Denna perioden ( 4 veckor) jobbar jag 13 dagar och på 1 vecka har jag klarat av 6. Stört.

Av Elin - 22 juni 2012 18:09

Denna vecka jobbar jag måndag-lördag. Egentligen skulle jag varit ledig måndag och onsdag men fick gå bredvid de dagarna. Så idag är mitt huvud lite lätt mört och det blir inte dirket något firande för min del. Inte mer än en nybakad cheesecake med rabarber och jordgubbs-kompott...


Idag på jobbet hade jag matsalsturen för första gången. Allt gick jättebra ända till halv 12 då jag inser att shit, sillen är inte packad i väskorna som ska hämtas av hemtjänsten och det är mitt fel. Lagom stressad med felpackade väskor åker jag upp till matsalen och börjar servera mat. Lite gnälliga tanter hit och sjuka mängder jordgubbar senare snurrade det i mitt huvud. Men en och en halv timme svishar förbi ganska snabbt när man är lite speedad och när jag räknade kassan var det 10 kr för mycket. Oväntat att det inte skulle stämma liksom.


Väl nere i köket kunde jag pusta ut och plocka i mig massa jordgubbar som var över. Ingen hade ringt från hemtjänsten heller som tur var, och jag slutade tre idag. Väl hemma tog jag en tidning, en kopp kaffe och parkerade mig på gräsmattan. Så ja, dagen blev rätt bra ändå =)


Imorgon börjar jag halv 10 och vetatt mördar-diskberget väntar. JAg får tänka på alla pengar jag tjänar när det är midsommar...


Glad midsommar!



Av Elin - 19 juni 2012 18:03

I fredags flyttade jag hem från Göteborg. Usch vad jobbigt det var att säga hejdå till alla kollegorna, det är dem jag kommer sakna mest av allt.


I lördags körde vi grejer och i söndags packade jag upp allt. Så igår började jag sommarjobba i ett kök på ålderdomshemmet. Så det jag kommer att göra dagarna i ända nu är att stå och mata en diskmaskin. Skoj.

Av Elin - 12 juni 2012 09:07

Tjo! Här bloggar vi sporadiskt minsann...


Jag har flängt hit och dit senaste veckorna. Först Holland då och sedan Skagen på en arbetsresa (fantastiskt trevligt!). Hemma från Skagen halv 8 på torsdagskvällen för att gå upp kl.4 nästa morgon och ta tåget till Uppsala. Där blev det trerätters middag i långklänning på slottet för min morfrar blev jubeldoktor. Galet.


Hem på lördagen, packa om och sedan åka till folkhögskolan i obygden på måndagen för 5 dagars volontärkurs inklusive hajk. Att promenera 1,3 mil, paddla kanot och sova ute känns som en fin kontrast till slottsmiddagen och tre timmars ¨doktorshatts-utedelane¨ på latin.


Men, jag lever trots allt. OCh nu gör jag min sista vecka här på jobbet för på lördag flytta r jag hem till Östergötland igen. Galet.

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards