The story about Elin

Alla inlägg under februari 2013

Av Elin - 27 februari 2013 10:04

I denna kurs är det en hemtenta som gäller, vilket jag sitter med nu. Eller ja, ska börja i alla fall. Har precis skrivit lite inför ett GMO-rollspel där jag ska spela ekologisk bonde. Ja, spännande att läsa mat och miljö =)


På fredag åker jag hemåt (äntligen!) för att på lördag gå på konsert med Ola Salo! Jag längtar galet mycket!

Av Elin - 23 februari 2013 18:48

Idag har jag spenderat några timmar i pulkabacken med tvåklasskompisar.Imorgon kommer jag ha samlat på mig lite blåmärken, för jäklar vilka elaka hopp backen bjöd på! Men väldigt mysigt var det, inkluderat picknick i solsken med varm choklad, äggmackor och apelsin =)


Nu står en rotsakslasange i ugnen och jag laddar för sista melodifestival-deltävlingen!

Av Elin - 22 februari 2013 18:41

Jag har spenderat eftermiddagen med mina vänner Sheldon, leonard, Raj och Howard. En alldeles utmärkt fredag framför Big Bang Theory med andra ord =)


Igår hade vi en föreläsning om fisk i skolan,vilket fick mig att uppskatta den egenfångade gäddbiten i min frys ännu mer. Uppmixad med lite sej, sambal oelek, ingefära och vitlök är den påväg att förvandlas till fiskbiffar om en stund. Serverad med rosmarinrostad delikatesspotatis, rödlök och morot ackompanjerad av hemvispad majonäs. Vem sade att man inte kan fredagslyxa själv? =)


Imorgon förmiddag måste jag ta en tripp till Claes Ohlsson och införskaffa en termos. Eftermiddagen erbjuder nämligen pulkaåkning och då måste man ha varm choklad och äggmackor, så är det bara! Bäst att utnyttja snöeländet innan det förhoppningsvis försvinner snart...

Av Elin - 19 februari 2013 14:52

Thank god, igår trillade studiebidraget från januari  in på kontot. Och på måndag kommer nästa. Så jag lyckades bråka klart med det jäkla elbolaget, andra ledsamheter, fixade VG på tentan och fick CSN. Jäklar vad bra jag är!

Av Elin - 9 februari 2013 17:45

Vet ni vad? Jag inte bara satte tentan,jag fixade ett VG! Så nu ska jag bara bråka med CSN...


Just nu är jag helt utmattad. Spenderade nämligen 2,5 timmar på ett Zumba-marathon förut. Intelligent när man är förkyld =)


Igår spelade jag och några klasskompisar spel hemma hos Josefin. Himla skoj och massa smaskig mat, däribland en helt sjukt god chokladsås...

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards