The story about Elin

Alla inlägg under mars 2013

Av Elin - 23 mars 2013 18:15

Idag har jag målat akvarell, gått på loppis och fikat på ett mysigt fik. Att spendera dagen med sig själv är faktiskt inte helt fel ibland.


Dock har jag varit lite svimfärdig på eftermiddagen vilket är ganska läskigt så kvällen får spenderas i soffan med mina lyxiga chokladpraliner jag köpte igår. Då varjag och några klasskamrater på vin- och delikatessmässa. Jättekul och vi fick inga små smakprover...

Bland annat provades hjortronvin, äkta champange och två sorters likörer tillsammans med sjuka mängder choklad,glass,ost och marmelad. Livsfarligt. Min favorit var nog hjortonvinet och en slags amaretto, och som sagt, det var inte lite likör vi fick.


Just nu puttrat en chilli sin carne på spisen. Trodde nämligen jag hade sojafärs hemma men det hade jag uppenbarligen inte. Så jag slängde i lite allt möjligt jag fann hemma, somgröna linser. Vi får se vad det blir =)

Av Elin - 18 mars 2013 15:56

Hade tänkt träna idag efter skolan, när det på schemat stod att vi slutade 4 och träningen börjar kvart över 5. Skoj då att vi slutar halv 2. Så det blev lite klimaträknande på olika matvaror då vi ska komponera en klimatsmart måltid som vi ska laga i Grythyttan. Jag fick vegantema, så min grupp ska göra lite plockmat och baka pitabröd.


Men som sagt, inte mycket räknande här. Vet ni hur svårt det är att få fram fakta på hur mycket koldioxiekvivalenter 400 g krossade tomater släpper ut? Inte jag heller, och trots att jag går kursen vet jag knappt vad det där jobbiga ordet innebär, bara att det är jobbigt att stava...


Men nu är det ju bara drygt en timme kvar så jag får fortsätta slösurfa på biblotekets dator och ockupera den till onödiga saker. Så ska jag se om jag kan träna utan mitt medlemskort som jag glömde...



Av Elin - 16 mars 2013 09:49

Just nu sitter jag och väntar på min bror och hans familj som ska stanna här och äta lunch på väg till fjällen. Mysigt!

Ikväll ska jag på sittning med spexet, vilket jag inte direkt har några höga förhoppningar om. Men jag få iallafall använda min fina klänning vilket alltid är ett plus =)

Av Elin - 12 mars 2013 10:48

Sitter med en hemtenta där jag ska lösa världens livsmedelsproblem. En liten nätt uppgift. Det känns faktiskt ganska bra, då jag har drygt 2 veckor till inlämmning och är i stort sett klar. Det bästa är att vi kommer bli hellediga öve rpåsk, inget plugg på en vecka, woho!

Av Elin - 9 mars 2013 22:04

Ja nu vinner vi ju inte igen i alla fall, han sjunger ju så falskt att det skär i öronen...

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards