The story about Elin

Alla inlägg under november 2013

Av Elin - 29 november 2013 15:15

Denna veckan har varit härligt annorlunda. Precis sådant man behöver i november, små saker som piggar upp. I tisdags var Josefin och jag på bio och såg hungerspelen. Minns knappt när jag var på bio senast, och ännu mindre en tisdag. Mycket bra film! I onsdags var vi några tjejer i klassen som gick på kakbuffé på fröken Brogrens veranda, ett av de bästa cafeérna i stan. Saffranssemlor, kladdkaka med polkagriskross, Baileys-bollar och lyx-thé var bara några av sakerna vi smaskade i oss.


Igår tränade Lovisa och jag ett bra gympass och idag fick vi sluta 4(!) timmar tidigare efter en oväntat lätt labb vilket gjorde att jag både hann handla och träna innan kl.3 Nu väntar jag på att hemtenta-frågorna ska dyka upp så jag kan börja med den, vilket de inte gjort än så jag njuter lite av ledigheten =)  Ska sitta hela dagen imorgon och skriva, men för att pigga upp oss ska vi ha en spel/ost-och-vin/annat gott-kväll hemma hos Therese imorgon kväll med massa trevliga människor.


En mycket fin vecka helt enkelt! (och nu ska jag toppa detta med chaithe och så insåg jag precis att jag har en Ben n Jerrys i frysen...).

Av Elin - 10 november 2013 19:09

I torsdags skrev jag min toxikologi-tenta, vilket har inneburit en helt pluggfri helg! Minns inte senast jag hade en pluggfri dag, ännu mindre tre på rad! Så i fredags njöt jag genom att slöa i morgonrock fram till 11, träna och sedan kom mamma. Igår åkte vi till en mysig affär ochså blev det lite shopping på Marieberg (har bara bott i Örebro 1,5 år och lyckats missa det). Idag blev det en långpromenad och på eftermiddagen idag har jag slöat, ätit scones och spelat lite gitarr (så längesedan!). Nu står monsterlasangen med brutala mängder ost i ugnen och jag laddar inför nästa kurs. Förhoppningsvis blir den bättre, även om delen mikrobiologi på engelska inte känns så lockande kanske...

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards