The story about Elin

Alla inlägg under juli 2012

Av Elin - 29 juli 2012 18:22

Idag på jobbet var det bisarrtmycket männsikor som åt. I normala fall kanske det är runt 30 personer på sommaren, idag var det 90...Tja, vi hade ju att göra i alla fall. Och en himlans massa ostkaka tryckte jag i mig med, så mycket att jag fick gå ut och gå en timme när jag kom hem för att inte må illa...

Av Elin - 27 juli 2012 19:39

Idag blev det en halvt spontan tripp till Kolmården med Niklas och finaste Frida och Moa. Vi tittade på delfiner, giraffer och järvar som matades. Riktigt mysig dag! Dock tror jag att jag bjöd Frida på lite för mycket vita bönor för hon fick jätteont i magen nyss. De har dock gått och lagt sig så nu hoppas jag att magen kommer att må bättre.


Ikväll är det OS-invigning, äntligen! Den ska firas in med en kopp thé och så ska jag förtränga att jag börjar jobba halv 8 imorgon bitti...

Av Elin - 23 juli 2012 18:10

Efter en mycket trevlig helg på sjön med bröder, en flickvän och pappa hittade jag en fästing, gah! Jag som aldrig får fästingar lyckades dock pilla bort den och fick sedan hypokondri. Så nu har jag ett ( förmodat) födelsemärke på ryggen som är illrött efter en omgång med mördarpincetten =)

Av Elin - 18 juli 2012 21:35

Jag jobbar mest hela tiden känns det som. Men i helgen lyckades jag klämma in en tripp till syrran i Göteborg, alltid lika mysigt! Denna gång var hon dessutom hundvakt till två fina vovvar =)


Igår var jag hos Niklas och Malin.Vi plockade Hallon åt Moa och gungade med Frida. Så blevvibjudna pånyplockade jordgubbar och glass i trädgården. På vägen hem såg vi dessutom två älgar, grymt häftigt. Har någon slags älg-fascination tro jag =)


Nehäpp, om man ska bege sig mot sängen kanske. Några timmar smörgås-bredande väntar imorgon =)

Av Elin - 12 juli 2012 16:40

Jag kom in på utbildningen jag sökt till hösten, måltidsekologi 180 poäng vid örebro universitet. Så nu jäklar ska här pluggas mat =)


Annars vann jag två påsar dumle som dök upp på posten idag, himlans trevligt må ja säga. Och jag jobbar en dag till, sedan är jag ledig 4 och då blir det att åka till Göteborg och hälsa på finaste systern. Fint detta!

Av Elin - 9 juli 2012 09:30

Njuter av tre dagars ledighet, jojomen! Sedan jobbar jag två och  är jag ledig 4 dagar efter det, sweet!Dessa dagar ska jag måla bord och en tavla, sy lite och ta någon geocach. Fint!

Av Elin - 7 juli 2012 17:19

Igår var jag och firade världens bästa Mickis som har fyllt 20. Vi skulle fira på Stoffes gård långt ute i ingen stans dit det normalt tar 1,5 timmar att åka på slingriga småvägar. Lollo som skulle plocka upp mig och några till hade dock inte räknat med att det var köer på ica kl. 4  en fredag, men hon tog igen förseningen skapligt genom att vara framme på en timme ( kör man 110 på 80-vägar går det rätt fort). Väl på festen hade vi superkul och dansade till rockabilly-musik på gårdsplanen till slakteriet...



Sedan skulle vi hem. Ja, hem kom vi till slut. Utanför Kisa mitt ute i ingen stans fick vi nämligen punktering halv 2 på natten. Spännande. När vi plockade fram reservdäcket visade sig inte mutter-åtrdagaren passa till muttrarna. Som tur var åkte det förbi en bilsom var vänlig och stanna och de hade en som passade. Det var bara det att det inte var någon luft i reservdäcket.


De underbart snälla människorna sade då: Men vi åker hem och hämtar vår verkstadsbuss! Så vi plockade fram campingstolar och chips och satte oss på vägen och väntade. Efter 20 minuter kom mannen tillbaka med en buss som det stod motorservice på och pumpade upp däcket. Så fantastiskt snälla människor det finns! På denna timme vi satt där passerade 3 bilar, en stannar och de äger en verkstadsbuss. Hur stor är den sannolikheten?


Resan hem gick lite långsammare då vi var rädda om däcket så jag var hemma halv 4 lite småtrött sådär. Men en händelserik kväll blev det allt!


Idag har mamma och jag geocachat, orienterat ochätit rabarberpaj i trädgården. Bästa fikat någonsin =)


Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards