The story about Elin

Alla inlägg under maj 2009

Av Elin - 31 maj 2009 13:08

Det var superskoj på Liseberg igår! Lite varmt bara =)

Jag åkte till och med uppsvinget, men var bar lite halvt livrädd.

Vi var hemma runt 12.


Imorse gjorde Matilda och jag pannkakor med massa tillbehör(bland annat ananas) och satt unte i trädgården och åt brunch. Jättemysigt =)


Av Elin - 29 maj 2009 21:32

Jepp ,det är jag =)


Jag skulle köra från planen till en ficka lite längre bort, med en asfaltsväg emellan. Tja, när jag skulle växla för första gången fick jag motorstopp på 50-vägen. Då märkte vi att en bil körde om. Opps. Jag var lite halvt livrädd.

Bilen mådde nog inte så bra så mamma fick köra.


Fast sedan körde jag faktiskt på grusvägen upp till oss. Då lyckades jag växla upp till 2-an i en backe! Wiee =) 

Av Elin - 29 maj 2009 16:10

Och imorgon åker vi till Liseberg =D


Snart ska jag ut och övningsköra. Måste bara vänta på att alla dumma lastbilar flyttar sig från planen. Det kanske inte är så jättebra att de står där andra gången jag kör.

Av Elin - 28 maj 2009 10:15

Jag ber om ursäkt á gråsuggornas och Saras vägnar, gråsuggan hette ju Klas-Majken XD


Ikväll blir det slappa, likaså imorgon. Sedan på lördag åker vi till Liseberg =D 

Av Elin - 27 maj 2009 14:57

Gråsuggorna från naturkunskapen, som vi döpte till Kurt-Majken och Rut-Erik har nu fått ett nytt liv på skolans utegård.

Av Elin - 27 maj 2009 11:46

Nu har jag gjort mitt sista prov för terminen =D

Jag fick svagt Vg.


Nu är det dans som gäller i veckan 

Av Elin - 26 maj 2009 14:11

Eller, ja. Jag skyllde på det iaf och tog en tidigare buss hem. Vi hade tema-dag med Sex och Samlevnad och en tipspromenad + korsord kändes inte så lockande. Så jag tyckte att det var bättre att jag åkte hem och pluggade historia tills imorgon istället.


Jag blev så glad på bussen idag. Hela vägen från mjölby till Strålsnäs(ca 10 min) så surrade det omkring en humla i bussen. Jag tyckte så synd om humlan men en på en hållplats öppnade chauffören bussdörren bara för att humlan skulle få komma ut .Det blev en glad humla =)

Av Elin - 25 maj 2009 16:26

Usch för måndagar! Den började med att jag var lat(?) och gick upp en timme tidigare för att ta en tidigare buss så jag slapp gå två kilometer till skolan.


Sedan hade vi naturkunskap. Vi skulle hålla på med gråsuggor som jag avskyr och det sade jag. Då svarade läraren att man inte alltid gillar allting och att han inte gillade att torka småbarn i arslet men att han var tvungen till det. Åh, vad jag hatar den läraren! 


Sedan hade vi (tydligen) tyska-uppsats-skrivning. Whehey. Lunch, historia och bad. Fy, vad jag är trött i kroppen! Och nu ska jag plugga historia. Blä!

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards