The story about Elin

Alla inlägg under maj 2009

Esc

Av Elin - 13 maj 2009 13:12

Jag är så trött =)

Men Sverige gick iaf vidare. Jag tippar på plats 14 på lördag...=)

Synd bara för Vitryssland och Bulgarien, jag gillade de bidragen. Men Island och Bosnien/Herzegovina gick iaf vidare =)

Av Elin - 12 maj 2009 09:05

Hela den här veckan kommer jag att gå som i dvala. Det är ju Eurovison Song Contest på tisdag, torsdag och lördag!!!


I eftermiddag ska mamma och jag till Linköping. Det går bra för mig att plugga=)



Av Elin - 11 maj 2009 17:53

Jag hatar måndagar! Det enda plusset är att vi börjar senare men vi har bar a jobbiga lektioner. Men nu är den över =)


Jag har massa plugg nu fram till skolavslutningen. Man det hindrar inte mig från att åka till Linköping imorgon och leta skor. Men jag ska plugga till tyska-provet med.


Jag har en ny idé till tatuering. Jag har ju sagt att jag ska ge mig själv en tatuering i 20-års present. Även om jag är grymt sugen på att göra en så snart som möjligt ska jag nog vänta. Detta med tanke på att jag har ändrat mig antal gånger det senaste året.


F rån hibiskus, till noter till G-klav. Jag insåg att jag inte ville ha färg så hibiskus gick bort. Jag har funderat på att placera den i nacken men det gick med bort.


Men nu har jag kommit på det. Ett litet kors på vänster vrist. Jag ska använda mitt konfirmationskors som mall och bara ha konturerna i svart. Det kan väl bli fint?  Fast jag velar fortfarande om jag ska göra en G-klav... =) 

Av Elin - 10 maj 2009 16:14

Detta har vart en av de bästa helgerna på länge. Vi har varit på Gransnäs två nätter och jag är så glad =)


I fredags kom vi dit i spöregn. Vi åt, såg på film, jobbade , hade andakt och åt igen =)


I går(lördags) hade vi oerhört skoj. Först åt vi frukost och sedan andakt. Kapellet där är så mysigt! Sedan jobbade vi och fikade. Efter det jobbade vi vidare och sedan åt vi. Man äter konstant på Gransnäs =)

Vi paddlade kanot och Mickis startade vattenkrig vilket ledde till att ''huvudledaren'' nästan dränkte två konfirmander ;) Vigjorde dessutom supercoola tennkors.


Vi fikade och sedan planerade vi för spökrundan. Vi åt(!) och sedan hade vi en tävling där de b.la skulle äta mariekex och vissla =)

Vi körde leken maffia som jag var usel på och sedan bastade konfirmanderna. tilsammans med ledare från ett annat gäng gick vi ut i skogen och skulle spöka. Inga konfirmander blev rädda! Däremot gick jag och Mickis och pratade och en annan ledare gick framför oss. Helt ovetande går jag förbi en klippa och där hoppar ledaren fram. Jag gallskrek och de andra garvade åt mig. Usch, jag var nog räddast av alla på den rundan =)


Sedan hade vi andakt och efter det bastade fyra av oss ledare. Det var oerhört mysigt att bara sitta och koppla av och prata. Jag är så oerhört imponerad av en ledare som verkligen går sin egen väg. Sådant är så starkt! Efter allt prat somnade jag runt två.


Imorse gick vi upp kl 8. Som ett gott föredöme för konfirmanderna ska ledarna vara uppe först. Eh, jag såg nog inte jättepigg ut kanske =)

Vi åt frukost och konfirmanderna jobbade lite ochsedan smet Mikcis och jag iväg och samlande in marchallerna från spökrundan. Vi kom till elden där Stoffe och en annan ledare satt och eldade. Några konfirmander kom och vi grillade tunnbröd till nattvarden.


Konfirmandernas föräldrar kom och vi hade gudstjänst i det mysiga kapellet. Vi åt( =D) och sedan åkte vi hem. JAg hamnade mitt i ett släktkalas och åt smörgåstårta =D


Usch jag är grymt trött men så oerhört lycklig.

Vi har haft det så skoj med andakter,spökrundor,pinnbröd och så mycket mer. Jag är så glad att jag fick vara med om detta.

Av Elin - 8 maj 2009 10:04

Strax iaf. Mamma hämtar mig idag så ska jag ner och kolla efter gummistövlar =D


Sedan ska jag packa ihop det sita och sedan blir det konfa-läger i Gransnäs hela helgen =) 

Av Elin - 7 maj 2009 21:55

Jag är avundsjuk på Mamma som fick 300 kr i presentkort för att deltaga i undersökningar. Men , man måste vara 18...


Så nu hittade jag en grej jag kan vara medlem i. Gå in på denna länk och registrera er så får jagpoäng. Och kan bräcka mamma =) 


 http://www.freestreet.se/?r=13160


Godnatt =) 

Av Elin - 7 maj 2009 16:32

Nu har jag faktiskt sprungit 3 mk(eller ja, iaf  2 av dem) så nu är jag riktigt nöjd med mig själv =)

Av Elin - 7 maj 2009 11:20

1000 inlägg =)


Jag har grym överskottsenergi! Vi har haft nationella prov hela morgonen och dessutom skjutsade mamma mig till skolan så jag fick sovmorgon =)

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards