The story about Elin

Alla inlägg under november 2012

Av Elin - 29 november 2012 16:13

3 dagar har jag pendlat till Grythyttan och tillbaka, sisådär 16 mil. I tisdags bestämde det jusig såklart för att börja snöa med, så snöslask och snöstorm har varit vardag här. I tisdags cyklande jag dessutom till Zumban i det, mysigt!


I Grythyttan har vi smakat/luktat på miljarder smakprov för att se vad vi kunde få ut. Inte visste jag att youghurt luktar mögelost och att gröt kokad på vetegroddar smakar fisk...


Nu har jag precis gymmat( ja herregud, vad händer med mig?) och myst ner mig i soffan. Igår köpte jag en doftoljebrännare + juldoft på Indiska + två nya kuddar. Så här blir det soffhäng med julmusik hela kvällen, pyjamas klockan 4 kan ju inte bli fel.


Imorgon tar jag och åker till Göteborg för att träffa finaste systern, Judith och alla gamla jobbarkompisar. Förutsatt att tågen går förstås...


Av Elin - 18 november 2012 15:25

Har inte haft världens bästa helg, är lite smått uttråkad. I torsdags var vi i Stockholm på studiebesök och är därför lediga fredag-måndag = uttråkad Elin. Igår skulle jag dammsuga och råkade dammsuga upp halva min basilikaplanta. Sedan brände jag mig på överarmen(!) på en varm plåt när jag bakade bullar. Och imorse bet jag söndet fästet till metalltråden som jag har kvar efter tandställningen. Mysigt.


Jag ger upp. Jag ägnar helgen åt att vara tant istället. Hittills har jag virkat framför morden i midsummer, lagat strömmingslåda och manglat lakan.Poängen på tant-skalan skjuter i höjden...

Av Elin - 7 november 2012 18:41

Jag klarade tentan! Helt sjukt, men galet skoj! Så nu har jag bara en redovisning av en artikel kvar imorgon och sedan har jag förhoppningsvis mina första 15 högskolepoäng =)


Efter redovisningen ska jag kasta mig på ett tåg hemåt ochbara njuta med en bra tidning. På fredagska jag och mamma hälsa på mormor och morfar, sedan Matilda på folkhögskola för att avsluta med mysfika.


På lördag blir det Ullared för hela slanten och på söndag världens bästa Frida och Moa. Lagom maxad helg,men som jag längtar!

Av Elin - 4 november 2012 21:38

I torsdags skrev jag tenta. Galet, och nu är det sjukt jobbigt att vänta på resultatet!


I fredags kom Lisa hit och vi hade fredagsmys. Sedan mötte jag upp Matilda på lördagen för sushilunch och så greveholm och kladdkakefika. Vi begav oss hem till en klasskompis och senare ut på stan. Dock upptäckte vi att sista bussen på lördagar går hem halv 12! Idiotiskt! Vi fick gå hem så det var tur att vi var två...


Imorse hade jag bokat en tvättid så det blev en brunch och lite mer greveholm. Så följde jag henne till tåget och hamnade på ett veganfika via en facebook-grupp. Nu ligger jag utslagen i soffan och vill mest ha helg igen...

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards