The story about Elin

Alla inlägg under september 2008

Av Elin - 30 september 2008 14:59

Nu ska jag strax iväg och simma, ska bli skönt. Lite avkoppling sådär.

Av Elin - 29 september 2008 21:03

Lite sådär halvdepp. Tror det beror på historiaredovisningen imorgon.


I helgen var jag hos pappa. Vi fiskade(ingen fisk) och Jesper tappade i Pappas båtnycklar i sjön. Så i söndags kom Niklas och dök efter dom. Som tur var hittade han dom. Så i Söndags tog vi upp lilla båten och satt i Laxberg i väntan på Niklas. Sedan var jag på 10-års-kalas hos Evas barn-barn, Elin. trevligt =)


Idag har jag kletat tapetklister, är klar nu och dansat. Både på gympan och ikväll. Senaste dansen(Nordman) har vi gjort över 1 minut på 2 gånger. riktigt bra =) 

Av Elin - 25 september 2008 14:03

Bäst att passa på att blogga i skolan. Idag kommer jag hem 10 i 5, äter, pluggar och åker till aerobicsen typ halv 6. Jaja.



Av Elin - 24 september 2008 12:53

Japp, på appledatorer! Blä!


Huvudvärk + stressig dag. Och nu ska vi ha läxförhör...jippie.

Sara påpekar att hon glor. Av någon anledning...



Av Elin - 22 september 2008 21:31

På idrotten idag sprang jag 2,4 km på 17 min, fick mycket dålig som resultat XD Men nu har jag iaf gjort testet så nu slipper jag det mer.


Sedan har jag dansat, kul =) Lite segt att vara hemma runt 9 bara. Samma imorgon kväll 


Av Elin - 21 september 2008 21:30

Blä på den dumma tandställningen som bara går sönder hela tiden.

Blä på de omogna människorna i min nya klass.

Blä på att helgen är slut.

Blä på att vi ska springa 2,4 km på gympan imorgon.

Blä på att jag har ont i handleden.

Blä på att jag är supertrött.

Blä på att det är så långt till höstlovet.

Blä på att jag saknar Mickis, Stoffe och Lollo

Blä på tyskaglosor och typsnittshäften.


Blä på allt!!


Nu är jag riktigt deperimerad. Ska kurera mig med lite tjuvlyssnat.se och sedan sova. Godnatt 

Av Elin - 21 september 2008 17:19

Igår var jag på konfa-resa till Boda borg. Det var ledare vs ledare som gällde...


Mitt lag tog 12 stämplar(nytt rekord!), de andra tog 9...Mohaha.


Det snyggaste var när jag klängde på däck och typ gick ner halvägs i spagat och sedan snurrade runt på en vågrät repstege, ramlade i golvet och skrek: tryck! Vi klarade banan! =)


Idag har jag mest slappat, jobbat matte och sett på 12 avsnitt av Greveholm. 

Jag använder datan så mkt i skolan nu så jag är lite trött på det, sitter därför inte hemma så ofta längre. Därav de långa mellanrummen mellan inläggen. 



Av Elin - 18 september 2008 14:07

 Uppdaterar, ett år senare....


Hur gammal är du om fem år? 21

Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Klassen

Hur lång är du? 1typ 166 

Vilken är den senaste filmen du sett? En prinsessas dagbok

Vem ringde du senast? Min egen mobil....

Vem ringde dig senast? Lollo

Hur löd det senaste sms:et du fick? Blir bra :)

Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms

Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda

När såg du senast din mamma? Imorse


Vilken ögonfärg har du? Blå-grön-grå

När vaknade du i dag? 05.55

Vilken är din favoritjulsång? Star Child och nu tändas tusen juleljus

Vilken är din favoritplats? Min Sacco-säck!

Vilken plats föredrar du minst? Ett mörkt, litet rum med kackerlackor( har dock aldrig varit på något sånt ställe men ryyys!)

Vad skrämde dig om natten som barn? mardrömmarna

Vad fick dig verkligen att skratta senast? De som står runt mig och irriterar mig(Petra,Sara,Ellinor,Matilda,Jennifer och Tabita)

Hur stor är din säng? 105 x 2.00

Har du stationär eller bärbar dator? Stationär 

Sover du med eller utan kläder på dig? Oftast med nattlinne eller pyamas 

Hur många kuddar har du i sängen? Tre 

Hur många landskap har du bott i? 1 

Vilka städer har du bott i? Boxholm är ingen stad!

Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota på sommaren. På vintern tjocka mysiga sockor

Vilken är din favoritglass? Vanilj eller hallonsorbet

Vilken är din favoritefterrätt? Stekta bananer

Tycker du om kinamat? Ja 

Tycker du om kaffe? Latte är helt okej

Vad dricker du till frukost? Vatten

Sover du på någon särskild sida? Nej men alltid på rygg ( okej, sällan mage men det händer)

Kan du spela poker? Har kunnat texas holdem men kan traditionella

Tycker du om att mysa/kela? Jo 

Känner du någon med samma födelsedag som din? Nepp men E-type fyller samma dag! XD

Vill du ha barn? Vet inte nu


Kan du några andra språk än svenska? Engelska och lite tyska ( kan dock säga tack på typ 6-7 språk!)

Har du någonsin åkt ambulans?  Nej 

Föredrar du havet eller en bassäng? Havet

Äger du dyrbara smycken? Njae

Vilket är ditt favoritprogram på tv? Project Runway och Desperate houseviwes

Kan du rulla med tungan? Nej 

Sover du med gosedjur? Sällan

Vad har du för ringsignal? ``Wath if god was one of us...´´

Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Från typ 4 år tebax som jag sällan använder men något ligger säkert i källaren

Vad har du närmast dig just nu som är rött? Matildas Byxor

Kan du byta olja på bilen? Nej

Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nej

Vilken var den senaste boken du läste? Grevgatan 21

Läser du dagstidningen? Aftonbladet på nätet ibland och sällan corren

Prenumererar du på någon veckotidning? Japp 

Vilken radiostation lyssnade du till senast? Rix fm

Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? En karta åt Josefine(hon gick nog vilse...)

När var du i kyrkan senast? Igår

Hur länge har du campat som längst i ett tält? Typ 1-2 dagar


3 Saker du alltid har...


(allt är inte mitt...) 

Kyl: Bananer, Lingonsylt, filmjölk

Frys: Muffins, is och Glass

Skafferi: Bulgur, sirap och pasta

Handväska: Astma-spray, Linsprylar och mobilen


Sminkväska: Mascara, Puder och foundation

Badrumshylla: Pincett, örhängen och hårnålar 

Tvättkorg: Typ det som inte är tvättat??

Skohylla: Skor, Skor och Skor (mkt skoooor!)

Förråd: i källaren i huset: Fiskespön, en gigantisk tågabana(XD) och gamla gosedjur

Hjärna: ``jag är stressad!´´- ``Ni är så underbara!´´- ``skoooor!´´( ja skämtade XD)  

Jackficka: Lypsyl, Knapp och papper

Kryddskåp: salt, citronpeppar och Kanel

Balkong: Hängstol, strålkastare och bord

Barskåp: Intresserar inte mig

Köksbänk: Thé, Micro och vattenkokare 

Fruktkorg: äpplen, vinruvor och BANANER!!!

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards