The story about Elin

Alla inlägg under augusti 2011

Av Elin - 20 augusti 2011 21:22

Idag var det sistalördagen som mamma och jag mysfikade. Eller ja,det blir nog fler mysfikor men det dröjer nog ett tag.


Annars har jag varit nere i Boxholm på blåsmusik-festivalen och hälsat på Jennifer och Kristina, sprungit spåret och ätit 3 portioner smulpaj med massa vaniljsås + en megalatte. Efter det tog mamma och jag en promenad till grannens får och blev bjudna på kaffe där med. Så kan jag inte sova ikväll beror det nog på överdosering avsocker och koffein. Men himla trevliga var de =)


Av Elin - 18 augusti 2011 16:54

Efter en sväng på pensionärs-partyt hos morfar som fyllde år igår, åkte vi till Niklas och Malin och sov över där. Idag åkte nämligen Malin, Frida, Moa, Mamma och jag på utflykt till Söderköping och köpte tyg. Jag köpte inget själv men fick lite gratismönster. Så nu kanske det blir en kappa någon gång.


Just nu har jag tänkt att parkera mig i soffan med det berg av veckotidningar som väntar mig. Hela sommarens ranson av Ica-kurriren och Må Bra från mormor, En ny Allt om Mat och en Buffé, Nyaste Allers och så dagens Corren. Det känns som att jag har att göra ikväll =)

Av Elin - 16 augusti 2011 21:52

Vilken fin dag det var idag!


först fick vi privatvisning av Boxholms bruksmuséeum av Jens som sommarjobbar där. riktigt spännande att gå ner i en tre hundra år gammal källare...


Sedan blev det en sväng till Karro för att köpa ägg, lunch och ett optikerbesök. Efter det åkte jag med Jennifer, Becka och Ellinor och badade i blå lagunen. Det är ett gammalt kalkbrott så vattnet var blågrönt och jättefräckt. Vi badade länge och tog sedan en snabbvisit hem till deras gamla lärare.


En supermysig dag!



As usual, bilen knyck av Jennifer

Av Elin - 15 augusti 2011 14:26


Jag förstår inte riktigt hur fort denna sommaren har gått. Helt vansinnigt! Om mindre än två veckor fyller jag 19 år...


Jag flyttar hemifrån om två veckor. 3 timmar och 23 mil bort till Göteborg. Det är galet om något. Men, det är bäst attnjuta av den lilla sommaren som är kvar.

Så idag tog jag en timmer cykeltripp till en liten ladugårds-handel och köpte grönsaker. Dessutom har jag blivit ihjälbiten av myggor. Så det kan gå.





Helsingfors

Av Elin - 14 augusti 2011 15:10

Igår var jag i Mjölby på lokal festival, Äggstocks-festivalen närmare bestämt. Lite småmysigt sådär om man bortser från att jag belv tokallergisk mot allt nyklippt gräs. Jag fick en allergitablett från USA och blev lite nervös när jag hade svalt den och Jennifer kläcker ur sig att man inte ska ta dem när man har astma. Men jag överlevde trots allt.


Efter en sväng hemma hos Jennifer och två mack-grills-mackor senare gick vi ner till New Port. Det var totalt dött där hela kvällen, men lite dyr dricka senare satt jag påå tåget mot Boxholm.


Mysigt var det ändå =)




(Jennifers bild)

Av Elin - 12 augusti 2011 21:15

Idag kom jag hem från en mysig weekend i Helsingfors med mamma. Alldeles för mycket mat, vackra hus och fin shopping blev det mycket av, sådant som hör till en weekendresa.


I en källare i designkvarteret hittade jag nog det som får räknas som årets fynd. Först grämde jag mig lite över att den blåmelerade vinterkappan inte passade men när jag hittade den röda, vadlånga vårkappan försvan alla negativa tankar. Jag kunde inte bara låta den hänga kvar där, det gick inte. Så när jag dessutom hittade en svart vinterkappa ( precis en sådan jag tänkte leta efter i höst) somsåg helt oanvänd ut blev min dag perfekt. Att jackorna tillsammans gick på 48 euro ( runt 450 kr) gjorde inte saken sämre direkt.


Maten på båten hem igår var sagolik. Vi åt Al'a carte-menyn och det kan ha varit den godaste hallonpaj jag nåonsin smakat. Sagolikt.


Sammanfattningsvis var hela resan underbart mysig =)

Av Elin - 7 augusti 2011 08:33

Efter att ha bråkat med min symaskin i över en timme igår fick jag äntligen igång den. Så nu är jag grymt taggad för att sy massa fint. Dagens projekt är en klänning, så vi får se hur det blir =)

Av Elin - 5 augusti 2011 21:41

Idag har vi Geocachat med Niklas och malin, och gosh vad sugen jag blir på att köpa en egen GPS. Det är ju som skattjakt för vuxna ju, superkul!

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards