The story about Elin

Alla inlägg den 11 juni 2008

Av Elin - 11 juni 2008 14:02

Jag tror aldrig att jag har gråtit så mycket någon gång.


Först sjöng klassen i kyrkan + betyg. 285 p, där du Mattias! 9 MVG, 6 VG, 1G.


Sedan sjöng Fellan och jag, Stoffe spelade cello. Min egen låt. Så nervöst men så fint det blev. Jag vart så otroligt glad när min klass ställde sig upp och applåderade. Började nästan gråta.


Sedan fick jag blommor( en Ros och en Gerbera, har nu tappat bort båda =P ) och många sa att jag sjöng fint, att många hade börjat gråta.


Sedan marchade vi med musikkåren ner till skolan, det regnade och jag fick värsta skoskaven. I klassrummet pratade vi med våra mentorer.


Sedan åt vi avslutningsmiddag med lärarna. När alla skulle säga hejdå, då grät typ alla tjejer i klassen. Inga andra klasser, bara vi. Usch, vad hemsk det var. Att 9D nu splittras. Tur att vi ska ses hos Alicia ikväll.


Jag har fått så många kommentarer om min låt. En lärare sa att hon inte gråtit på sin sons bröllop men att hon grät nu. Musikläraren sa att jag skulle fortsätta skriva låtar, jag hade talang(och bildläraren flikade in att jag skulle fortsätta rita =D ). Min Tyska-lärare(som åxå är musiklärare och spelade till låten ) sa att det var inte ofta hon rös på skolavslutningar men att hon gjorde det nu. Min klassmentor stortjöt. MIn engelskalärare(superduktig på musik) sa att jag verkligen hade talang och att jag skulle fortsätta skriva låtar). Min No-lärare och Bild-lärare sa att den var bra. När jag sa att jag skrivit den en tråkig fredagskväll sa bild-läraren att han hoppades att det kom fler sådana kvällar.


Nu ska jag bara ha tag i en videoinspelning, Diana ville köpa singeln till jul =) 


Ikväll ska vi till Alicia och Timmerö. Blandade känslor. Överlycklig och Jätteledsen. 


Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards