The story about Elin

Alla inlägg under september 2009

Av Elin - 15 september 2009 15:30

Jag är sjukt trött på skolan nu. Tur att vi åtminstone har roliga bildlektioner.


Jag mår bttre idag iallafall. Glömde dock att ta min tablett imorse och det märktes. Nu vet jag att jag inte ska glömma dem igen...

Av Elin - 14 september 2009 21:30

Jag ska se klart svenska hollywoodfruar, sedan ska jag sova. Imorgon blir det nog skolan iallafall...

Av Elin - 14 september 2009 08:05

Jag har fått den mycket (o)trevliga symptomen urinvägsinfektion. Fy fasiken!

JAg kunde knappt sova igår innan mamma kom på att jag kunde ta en värmekudde. Jag fick springa upp klockan 12 och värma om den.


Idag är jag med andra ord inte i skolan. Det är i och för sig väldigt mycket bättre, tack vare nåfra tabletter. Men jag har ont i magen istället så nu får jag dricka massa äcklig tranbärsjuice. Blä!


Men det är första gången sedan jag började gymnasiet som jag är hemma för sjukdom.




Mat

Av Elin - 13 september 2009 18:16

I fredags åt vi Kinamat och hade jäätemysigt =)


Igår var mamma och jag på Ikea och Ikano. Köpte jeansleggings, en petrolfärgad tröja och 45 musmattor. Sedan åkte vi till Niklas och Malin. Där åt vi tomatbruchetta eller svampmacka, parmaskinkinlindad kyckling med pasta och till efterrätt sockerstekta äpplen med smuldegssmulor och vaniljglass. Galet gott!


Idag var vi på någon trädgårdsmässa i Linköping med Lisa och Charlotte. sedan åt vi på brunneby musteri och jag kom hem med senap och strumpstickor =)

Av Elin - 11 september 2009 15:48

Busskort är en hel vetenskap. Idag är sista gången jag åker gratis till Linköping, sedan kan jag bara åka fritt i Boxolm och Mjölby( även till Tranås). Men eleverna i boxholm ska minnsan kunna åka i hela Östergötland.det fick inte jag när vi gick där. Fånigt!

Men det finns värre saker att vara sur på än busskort.

Av Elin - 11 september 2009 08:49

Äntligen fredag! Står i skolans bibliotek och bloggar och lyssnar på Rix Morgonzoo.


Ikväll ska Sara, Matilda och jag åka till Linköping och äta kina-mat. Gott =)

Av Elin - 10 september 2009 16:30

Tack för att man äntligen kan ha en header(toppbild)! Bloggen är fin nu =)


( Ni får ursäkta alla stavfel, jag är inte van vid tangentbordet på laptopen än...)

Av Elin - 10 september 2009 15:34

Jag är glad nu =)

Trots att jag de senaste två dagarna har:


- Haft sönder ugnsluckan, en ny kostar 1500 kr

- Tappat bort ett örhänge( fast det hittade jag faktiskt )

- Fått gå till nästa busshållplats p.g.a dumma asfaltsgubbar

- Upptäckt att min lins hade gått sönder'

- Haft fruktansvärt ont i magen

- Glömt bort att plugga till ett prov

- Fått dåligt resultat på ett glosförhör


Anledningen till att jag är glad då? Jo, äntligen har jag tagit tag i det som har stört mig i över ett år (främst den senaste månaden). Dessutom vet jag att det till 99 % kommer att hjälpa =)


( och så är det ju helg imorgon, och vi ska ut och äta =D )

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards