The story about Elin

Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Elin - 6 juli 2010 21:21

Fall:


När jag drämde stegen mot stupröret på huset som jag ska måla om flög det ut en himmelens massa getingar, förbannade över att jag hade stört dem. Så fort jag råkade slå emot i närheten av boet flög de små eländena ut och surrade vilt.



Åtgärd:


När mamma oh jag kom hem från smultronplockarturen dränkte vi två tygtrasor i bensin och plaserade dem omsorgsfullt( läs med en ogräshacka) i stupröret nedanför deras bo under takpannorna. Några yra getingar flög omkring men ingen föll död ner till marken av ångorna (vilket jag höll på att göra, jäklar vad bensin luktar!).



Framgång:


Som sagt, lite omtöcknade getingar men inga dödsfall än så länge.




http://www.nomor.se/Bilder/skadedjur/geting.gif


Fortsättning följer...


Av Elin - 6 juli 2010 11:18

Idag börjae jag att röja runt stugan nere vid ån som jag ska måla. I alla fall, eftersom jag är allergisk mot gräs kan jag inte köra trimmern utan fick klippa ner allt sly med en sekatör, perfekt då att jag glömde min allergimedicin.


Nåväl, när jag står där i min fina mundering( gummistövlar, pösbyxor, sliten träningsjacka med färg på och en kalles kaviar-keps) så ror det förbi några på ån. Det visade sig vara vår gamla granne med en av de nya grannarna i båten( ja, vi ska få nya grannar och detta händer inte alltför ofta då det finns typ 4 hus till här i kring). Så jag fick hälsa på henne ,och jag kände mig oerhört snygg, men hon verkade trevlig =)


När jag kom upp till huset igen fick jag världens nysattack av alla läskiga växter och nös sönder ett blodkärl så att jag fick näsblod. Härligt värre. Dessutom har jag fått ett riktigt skumt utslag på benet av någonting...


Nu ska jag vila och låta allergimedicinen verka och sedan blir det att skrapa fönster =)

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards