The story about Elin

Alla inlägg under maj 2011

Av Elin - 23 maj 2011 16:50

Jag klarade Matteprovet + hela kursen! Det ni! Och ännu bättre, jag klarade körteorin! 57/65 är inte helt fel.


vi få bara hoppas på uppkörningen imorgon. Som lektionen idag gick så vette tusan... Att få motorstopp mitt i en vänstersväng i en korsning och dessutom köra mot rött är inte att rekomendera....*rys*


Nu sticker jag iväg och dansar en stund.

Av Elin - 22 maj 2011 15:31

Jag fick en idé till en svart klänning med lila band igår. Så jag gick ner i källaren för att leta tyg men hittade ett jättefint vitt med rosor på ( kolla upp, mammas gardiner?).


Så tog jag en gammal second hand-klänning och ritade av överdelen i hopp om att jag skulle göra en fin sommarklänning. Fast något gick lite snett där på vägen. Bakdelen blev nämligen inte geometrisk, så efter lite klippande fixade jag det. Fast då visade det sig att det skulle bli en himlans snygg jacka! Så det är vad jag pysslat med de senaste timmarna, istället för att körkortsplugga. Bra va?

Av Elin - 21 maj 2011 09:26

Igår satte jag en deg. Imorse hade den jäst väldans mycket för skeden var försvunnen. Men nu står det frallor i ugnen ( utan sked!). Sedan slängde jag ihop lite scones som jag åt till frukost med körsbärsmarmelad.


Nu ska jag försöka starta mammas dator och teoriplugga. Det positiva med uppkörning/uppskrivning + en resa till Stockholm nästa onsdag ( som jag inte ska med på), är att jag går i skolan torsdag nästa vecka. Inget mer. Vilket betyder att jag har 7 skoldagar kvar tils studenten. Score!

Av Elin - 19 maj 2011 16:39

Usch, vad mycket det är just nu. Ett gigantiskt 4-timmars matteprov imorgon, uppskrivning på måndag och uppkörning på tisdag. Jag är precis hemkommen från en körlektion och fasen, jag är så nervös inför tisdag! Det känns som om jag missar varenda jäkla övergångsställe och så kan jag inte backa runt hörn.


Nej, nu matte.

Av Elin - 17 maj 2011 10:38

Någon av mina lärare sade att det inge går att få blivande studenter att göra något i maj. Det ligger verkligen något i det. Jag är så sjukt omotiverad till allt just nu. Med ett gigantiskt matteprov på fredag + teori och uppkörning nästa vecka känns det dock som lite fel tillfälle. Har jag tur så överlever jag fram tills studenten.

Av Elin - 15 maj 2011 12:55

Nu är jag hemma efter en natt på sjön. Egentligen kom jag hem igår, men eftersom eurovision song contest höll på hela kvällen var jag inte riktigt kontaktbar.


Idag borde jag plugga matte. Fy vilken ångest jag har över nationella provet på fredag. Jag orkar verkligen inte plugga idag. Suck.

Av Elin - 11 maj 2011 21:03

Esc-nörd som jag är stannade jag såklart uppe igårkväll för att se Island kvala sig vidare som sista land. Att det resulterade i en så smått sovande Elin hela dagen idag är bara en petitess i sammanhanget.


Imorgon blir det körskoleplugg på morgonen och efter det ska vi teckna kroki i tre timmar. Känner på mig att jag kommer att vara lite trött i huvudet efter det med...

Av Elin - 10 maj 2011 16:46

Imorse fick jag tillbaka mitt svenska-nationella. Två röda markeringar i hela provet och ett inkasserat MVG. Tack tack! Sedan hade jag mitt muntliga nationella och det gick fin-fint det med.


Mamma plockade upp mig på skolan och så begav jag mig till Linköpings stiftkansli för en intervju. Det kändes väldans positivt måste jag säga, så håll alla tummar nu!


Sedan tog vi en sväng på stan och jag köpte ett jordgubbs/fläder-thé + provade en kavaj på hm (fel färg dock). Jag lyckades köra hela vägen hem från Linköping genom staden utan större bekymmer och väl hemma beställde jag samma kavaj från hm + en tunika. Grundpriset för det + frakt gick på närmare 500 kr, men efter lite rabatter hit och reor dit fick jag det för 300 kr.


Begav mig ut på en promenad och sedan lade jag mig i hängmattan en timme och läste nya Amelia. Nu kokar en linssoppa på spisen och ikväll är det Eurovision Song Contest.


Så jäkla underbart!


Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards