The story about Elin

Alla inlägg under januari 2009

Av Elin - 23 januari 2009 09:03

Nu har vi 30 min rast. Och idag är jag hemma kvart över 4. Blä.


Igår var jag ute på en trevlig promenad med Pappa, Eva och hunden. Mysigt.

Och i helgen kommer Jesper, troligen ska vi åka skridskor och angla( en form av is-fiske). Jag vill verkligen det!


Vi fick tillbaka vår dator igårkväll. Och den verkar funka....håll tummarna! 

Av Elin - 22 januari 2009 14:03

Jag håller ju på med en stol (plast) i bilden som ska bli rutig. Jag hade grundat den, maskeringstejpat, målat akrylfärg och vad händer? Jo, tejpen drar med sig båda färglagren. Suck! Men jag målar resten på frihand och lackar med sjuttioelva lager lack så kanske det ska hålla...


Just nu vill jag bara hem. Världens segaste dag. Digitalt skapande skapar huvudvärk. Men nu har jag rast mellan formen och bilden. Och på bilden ska vi teckna. Idag är jag dock inte speciellt sugen på det...

Av Elin - 22 januari 2009 11:05

Eller så har mamma dammsugit upp något viktigt i vår dator. Iaf, den funkar inte. Så nu bloggar jag i skolan =)


Det enda jag har kvar idag är digitalt skapande, bild och form. Tyvärr missar jag aerobicsen ikväll, jag har ingen skjuts...Så jag ska nog gå ut en sväng. 

Av Elin - 21 januari 2009 13:00

Usch. Tack vare det nya schemat håller jag på att dö. Idag väntar jag 40 min på bussen( över 3 timmar hela veckan!) och åker direkt till kören. Är hemma typ halv 6...


Jag har världens huvudvärk. Dumma historia. Grupparbete borde vara förbjudet. Dessutom hade vi avslappning på idrotten imorse. Jag höll på att frysa ihjäl. Och nu sitter jag i språklabbet där det är sjukt varmt. Ska strax till skolsköterskan på hälsokontroll. Och har sedan en timme naturkunskap. Tyck synd om mig!

Av Elin - 20 januari 2009 09:21

Nu har vi 40 minuter rast och sitter och fikar i mac-salen. Väldigt trevligt =)


idag har vi världens slappaste dag, bra kontrast mot igår. Det enda vi har idag är tyska, bild och matte. Jag slutar halv 2, är hemma halv 3. Sedan har jag en historiauppsats att skriva in på datorn. Usch!

Av Elin - 19 januari 2009 10:49

Jag har tyska-glosor i hela mitt huvud. Suttit och övat nu i typ 45 minuter. Blä!


Imorse skyndade jag mig jättemycket och hann precis till naturkunskapen. Bra första intryck och vara sen liksom =) Nu har vi flyttat fram den en kvart så jag slipper stressa varje måndag. Tack för det =)


IDag har vi nya schemat. Naturkunskap, Tyska, Historia, Idrott och Matte. Killing me Softly, som Petra sade. Men sedan har jag det avklarat!


Nu ska vi gå och äta. Ciao =)



Av Elin - 16 januari 2009 10:57

Som min tyskalärare sa: Thank God it's Friday!


Ikväll ska jag till Mickis. Jag ska ha med mig en gitarr (med noter), en mack-grill och en ost...


Imorgon ska jag och mamma på lokalrevy, sedan ska jag vara ensam hela kvällen =)

Av Elin - 15 januari 2009 14:57

Nu har jag haft min sista lektion datakunskap! Whoho! Jag har precis redovisat min PowerPoint och fick MVG på hela kursen!


Ikväll är det äntligen Aerobics. Jag komer inte kunna gå imorgon...

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards