The story about Elin

Alla inlägg under november 2010

Av Elin - 11 november 2010 15:14

Jag har ju planerat denna helg till att kurera mig. Så jag har redan börjat må-bra-temat genom att baka bröd. Nu luktar det nybakat i hela huset, och tack gudskelov så har jag inte tappat luktsinnet. Nybakat bröd är nog den absolut bästa lukten som finns.Nu lyssnar jag desutom på min 6 timmar långa julmusiklista på spotify.


Jag ska nog överleva denna förkylning med.

Av Elin - 11 november 2010 12:38

Jag läste gårdagens inlägg som blandar Grekland och jul hej vilt. Bra där! Jag skyller på att förkylningen har täppt till mina hjärnceller och fyllt dem med snor. Och appråpå förkylningen, den gör så att jag inte kan gå på aerobicen ikväll vilket är väldans synd. Så jag går på långhelg istället.


Farmor hade sagt till pappa som sade till mig( hängde ni med?) att det stod i tidningen att jag hade vunnit ett månadskort i simhallen. Och sant, det stod att Elin Karlsson hade vunnit i utlottningen. Så nu hoppas jag bara att det är mig de menar, och i så fall blir jag väldigt glad eftersom mitt 10-kort tog slut förra veckan. Det kanske lönar sig att simma som en galning?




Nä ni.

Nu går jag på långhelg och firar in det med en gammal tandställningsbild.

Av Elin - 10 november 2010 21:29

Okej. Det är snö. Vad mer krävs? Ge mig jul, nu!

Pepparkakor, julgranskulor, Janssons frestelse och mormors mandelmusslor.

I helgen ska jag bota min jullängtan med en marathonsittning framför Greveholm.

Så det så.




Som vanligt är bilden knyckt från Lollo

Av Elin - 10 november 2010 15:18

Jag älskar personen som uppfann nässprayen. Annars hade jag inte överlevt dagen. I och för sig mår jag inte speciellt bra ändå, så att åka till skolan var väl inte jättesmart. Ikväll skulle jag egentligen ha dansat PA men eftersom att min kropp känner för att sova 24 timmar i sträck så tror jag att jag skippar det.

Istället blir det vågrätt läge framför tv-n med honungsthé för att kurera mig.



 


Kan ingen ge mig en biljett tillbaka till Skiathos?

Av Elin - 9 november 2010 14:50

Här mås det prima vettni!

Världens snöstorm + en förkylning på G.

Underbart.


Jag ska trösta mig själv med att krypa ner under en varm filt, alternativt duntäcket, hela kvällen och titta på tv. Kanhända att jag inte orkar fixa mat, så vilken tur då att jag har en halv ostkaka i frysen. Lycka.

Av Elin - 9 november 2010 09:11

Nu har jag håltimme fram till halv 1. Spännande.

Av Elin - 8 november 2010 22:08

Åh, min mamma är så snäll! Idag hämtade hon mig i skolan och när jag kom hem väntade Tysklands-presenter. Jag ville ha toblerone eller mörk choklad och fick 300 gram blandad mini-toblerone, en lyxchokladkaka( 85%), en chokladkaka till( 75%) + några mandelnougatsgrejer i vit choklad.


Åh, vad helgen kommer att bli underbar, med bara massa mys! =D

Av Elin - 8 november 2010 11:58

Tack vare att en enda elev från omvårdnadsprogrammet går i min mattegrupp har jag inga mattelektioner på 5 veckor på grund av hennes APU. Gud vad jag älskar henne!=)


Så imorse hade jag sovmorgon och sepnderade lite av den på körskolan pluggandes teori. Nu ska jag strax se på film, ha engelska och sedan kommer min snälla mamma och hämtar mig. Hon åker nämligen hem från Berlin via Göteborg idag, så hon plockar upp mig på vägen! Så nu väntar jag mig en massa presenter...;)

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards