The story about Elin

Alla inlägg under november 2010

Av Elin - 14 november 2010 21:04

Jag har utökat min samling utav ärr på högerarmen. Ugnen bidrog til ett två centimeter långt brännsår mitt på armen. Men spenat- och fetaostpajen blev god =)

Av Elin - 14 november 2010 11:33

Jag har spenderat förmiddagen med en bok på engelska. Det är underbart att drygt 30 sidor tar över 1 timme att läsa och boken är på över 200 sidor. Sedan har jag också övningskört lite.


Efter thaisoppan som väntar kanske jag ska slavarbeta lite på vedhögen, eller åtminstone köra en kärra, och kanske övningsköra lite mer.


Helgens frossande i choklad har satt sina spår. Heh. Så det blir nog inget fika för mig i eftermiddag när mammas väninna kommer( fast en liten pepparkaka kanske slinker ner)...


Inga muffinsar för min del...
Av Elin - 13 november 2010 23:28

Det blidde en promenad. Och det blidde scones.

Av Elin - 13 november 2010 11:38

Vet ni vad? Jag har sjukt mycket choklad som bara väntar på mig, den liksom kallar på mig...


Hur som hellst, förmiddagen har jag spenderat med att sy lite. Vi får se om det blir en klänning såsmåningsom, annars lyckas jag säkert förvandla det till någon annat spännande.


Efter lunhen skulle mamma och jag gå ut och gå för att sedan äta scones. Men det regnar här, så vi får se hur det blir med promenaden. Men scones blir det ändå! =)

Av Elin - 12 november 2010 16:45

Nu ni, nu har helgen börjat och därmed har sockermonstret i mig vaknat på riktigt! Eftersom jag inte har tränat alls mycket denna vecka( dumma förkylning!) så borde denna helg egentligen vara sockerfri för min del. Men va fasen, jag orkar inte bry mig. En vecka hit eller dit gör nog ingen skillnad...


Så jag har startat med Lollos banankaka med vit choklad. Och nu, nu längtar jag efter min Toblerone som ropar på mig ifrån skafferiet. Toblerone och Amelia Jul. Vilken underbar fredagskväll!


http://www.toblerone.co.uk/toblerone1/images/uken1/pictures/history_3_1_TobleroneMini.jpg


bildkälla

Av Elin - 12 november 2010 12:33

Åh, jag har fått tillbaka lite smaksinne tror jag. Eller så hade jag galet mycket vitlök i tomatsåsen, för den smaken kände jag i alla fall =)


Pasta med tomatsås:


Finhacka en halv gul lök och 4 vitlöksklyftor och fräs dem sedan i olivolja. Släng i lite goda torkade örter( jag hade rosmarin och basilika) och häll på en burk konserverade tomater. Häll på lite vitvinsvinäger och en tesked honung. Salta och peppra och låt koka runt 15 minuter.


Under tiden kokade jag spagetthi. När den var nästan färdigkokt blandade jag den med tomatsåsen och lät den koka klart i såsen. Jag slängde också i en himla massa kalamata-oliver( med kärnor!) och kokade tills pastan var mjuk.


Sedan blir det väldans got om man hyvlar över massa parmesanost över. Klart!



I brist på bilder på pastan bjuder jag på ytterligare en Greklands-bild.



Oliver som växte precis brevid balkongen

Av Elin - 12 november 2010 09:15

Underbart. Nässprayen tog slut och jag har tappat smaksinnet. Helt underbart.

Av Elin - 11 november 2010 21:48

Bröd - Check

Robinson - Check

Thé - Check

Leila's Home Delivery - Check

Sova bort förkylningen - På god väg just nu.


Godnatt!

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards