The story about Elin

Alla inlägg under december 2008

Av Elin - 17 december 2008 13:32

Sammanfattning år 2008

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jodå


2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nepp, tyvärr

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nope

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej

5. Vilka länder besökte du?
USA, Danmark

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Ja!

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
Hela Juli- Augusti

8. Vad var din största framgång 2008?
Att sjunga min egenskrivna låt inför en fullsatt kyrka och få tillgång en skivinspelning på samma låt

9. Största misstaget?
Att inte ha handlat mer i USA kanske =)

Och att ha gått med i demokratikursen...


10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag tror faktiskt inte det...

11. Bästa köpet?
2 par Converse för 500 kr, Min underbara vinterjacka och 2 par fingervantar för 19 kr =)


12. Vad spenderade du mest pengar på?
Dansskor om det är specifikt, 800 kr

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Absolut, speciellt USA


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Alldeles Underbar

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare

16. Vad önskar du att du gjort mer?
?

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Inte något speciellt

18. Hur tillbringade du julen?
Det blir hemma med lite folk, och sedan julklappar hela helgen efter =)

19. Blev du kär under 2008?
Njae

20. Hur många one night stands?
Inga

21. Favoritprogram på TV?
Dsperate Houseviwes


22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jodå

23. Bästa boken du läste i år?
Den mörka materian-serien


24. Största musikaliska upptäckten?
Amy MacDonald

25. Något du önskade dig och fick?
En gitarr(visserligen 2007) och en resa till USA

26. Något du önskade dig men inte fick?
?

27. Årets bästa film?
Jag minns inte riktigt


28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Var hemma

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Absolut

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Lite mer nedtonat än 2007 men ändå Elin, typ klänningar =)


31. Vad fick dig att må bra?
Mickis

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha

33. Vem saknade du?
Hela 9d <3


34. De bästa nya människorna du träffade?
De fina i min nya klass

Av Elin - 17 december 2008 13:04

Och inga prov!! Historian gick väl okej, inte jättebra och inte jättedåligt.


Nu har jag digitalt skapande utan lärare och jag är klar med mitt arbete. Bussen kommer 2. Härligt. 

Av Elin - 16 december 2008 19:53

Trouble is her only friend and he's back again.
Makes her body older than it really is.
She says it's high time she went away,
No one's got much to say in this town.
Trouble is the only way is down.
Down, down.



As strong as you were, tender you go.
I'm watching you breathing for the last time.
A song for your heart, but when it is quiet,
I know what it means and I'll carry you home.
I'll carry you home.



If she had wings she would fly away,
And another day God will give her some.
Trouble is the only way is down.
Down, down.



As strong as you were, tender you go.
I'm watching you breathing for the last time.
A song for your heart, but when it is quiet,
I know what it means and I'll carry you home.
I'll carry you home.



And they were all born pretty in New York City tonight,
And someone's little girl was taken from the world tonight,
Under the Stars and Stripes.



As strong as you were, tender you go.
I'm watching you breathing for the last time.
A song for your heart, but when it is quiet,
I know what it means and I'll carry you home.
I'll carry you home.



As strong as you were, tender you go.
I'm watching you breathing for the last time.
A song for your heart, but when it is quiet,
I know what it means and I'll carry you home.
I'll carry you home.

Av Elin - 16 december 2008 18:35

Man blir aldrig så trött i kroppen som när man har badat äventyrsbad. Shit, jag höll på att somna på golvet...

Av Elin - 16 december 2008 16:49

Och jag är utmattad. Vi har badat hela eftermiddagen, eller mellan 1 och halv 3 iaf. Det var jätteskönt, vi var bara 7 pers och fick mest leka. Mysigt =)


Jag känner att jag kan historian rätt hyfsat, min grupp vann tävlingen idag, mest tack vare mig. Men jag ska läsa lite senare. Hoppas jag...


Dagens fundering: Sitter tanklocket på bilar alltid på andra sidan jämfört med avgasröret? 

Av Elin - 15 december 2008 18:49

Hårtoningen skulle sitta i 6 veckor. Det har fasiken gått 6 veckor nu och det enda som jag har sett av mitt blonda hår är utväxten! Något tips?

Av Elin - 15 december 2008 17:18

Jag satt och läste en populär blogg nyss( och ja, jag skäms över att erkänna att det var Blondinbellas...=D) och det stog en bra grej där som jag har stört mig på rätt länge.


Hon hyllade Peter Jidhe för att inte ha elak och sarkastisk humor, och jag håller med. det är så skönt med en komiker(?) som inte driver med andra eller kör *under-bältet*-skämt. När vissa komiker är med i Parlamentet byter jag kanal för att deras skämt inte är roliga, de driver med folkgrupper och kränker människor. Kan inte folk inse att sådan humor inte är rolig? Den är bara barnslig, omogen och låg. Det är mycket bättre med humor som är finurlig och inte driver/kränker folk för deras tillhörigheter/rötter osv. Skärpning, Sverige!


I detta inlägg kan jag även gå in på att jag stör mig något grymt på folk som använder ordet bög som något negativt. Men det ska vi inte ta nu, det blir ett alldeles för långt inlägg...



Av Elin - 15 december 2008 17:04

Det är inte det lättaste ämnet att plugga. Har 26 sidor att läsa och ska väl kunna det mesta där på. Lite jobbigt att inte veta specifikt. Hoppas det går bättre än tyskan iaf.

Hade bara 7,5 poäng över G-gränsen och 12,5 till Vg. Lite småsurt

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards