The story about Elin

Alla inlägg under augusti 2009

Av Elin - 19 augusti 2009 09:08

...i skolans bibliotek. Det är ingen biblotikarie här och jag har en timme och döda, hoppas att det inte kommer någon =)


I eftermiddag hämtar mamma mig i skolan för vi ska iväg på trädgårdsvisning. Hmm. Jag är mest nyfiken på huset dit vi ska =)

Av Elin - 18 augusti 2009 21:12

Usch, jag ville haft längre lov! Men det var kul att se Sara och Matilda(och medierna) igen =)


Men mitt schema är iaf rätt okej. Min längsta dag är 8 till kvart över 2. Däremot får jag sitta 2 och en halv timme varannan fredagsmorgon i skolan p.g.a bussarna. Dumt! 

Av Elin - 16 augusti 2009 20:52

Nu är jag hemma igen. Jag har lyssnat på regnet...=)


Av Elin - 13 augusti 2009 21:50

Idag var Lisa, Charlotte, mamma och jag på Vingåkers factory Outlet. Det började bra, jag hittade ett par skor från Hush Puppies för 300 kr. De hade kostat 800. Grymt snygga svarta pumps med vristrem =)


Inne på själva outleten var allt lite dyrt för mig, men jag hittade i alla fall ett par jeans. Sedan hittade jag en supersöt glasskål från Iittala, jag har alltid velat ha en sådan. Dessutom var den typ 200 kr billigare =)


http://www.parnass.se/julklappar/public/images/produkter/Iittala_Marimekkoskala.jpg

 (Min skål, fast jag köpte en mörkblå)


Vi tog en sväng förbi Reijmyre av någon anledning och sedan var jag hemma halv 7. Sista avsnitten av Blue Water High, lite sorgligt.


I helgen blir det sjön. Jag ska lyssna på regnet...

Av Elin - 12 augusti 2009 16:52

If I could, then I would

I´ll go wherever you will go.

Way up high or down low

I´ll go wherever you will go 

Av Elin - 12 augusti 2009 16:43

Jag började med en mysfrukost. Rix morgonzoo, scones och thé i min nya jättekopp.  Koppen rymmer typ en liter thé XD


På förmiddagen var vi i Mjölby.  Jag köpte en ny väckarklocka(igen!) och tre pocketböcker. Jag har snart läst ut Jenny S, superbra!


Annars har jag mest tagit det lugnt idag. Bakat nyttiga chokladmuffins. Men jag konstaterade att de onyttiga är godare =)


Imorgon ska vi åka till Vingåkers Factory Outlet med Lisa och Charlotte. I helgen åker jag ut på sjön. Och sedan är mitt lov slut =( 

Men, jag ser fram emot saker som ska hända i höst. Jag fyller år om två veckor(inte höst...), vi ska till Ullared och inte minst:

Jag ska ju bli faster! =D 


Av Elin - 11 augusti 2009 17:15

Nu ska jag sy en klänning efter mönster. Det tog mig typ 3 timmar att få till tygbitarna efter mönstret(med MYCKET hjälp från mamma). Just nu är jag trött på eländet, så det tar nog ett tag innan jag börjar att sy =)




Av Elin - 9 augusti 2009 22:25

I fredags åkte vi som sagt ner till Göteborg. På vägen köpte jag superfint tyg i Kinna, så nu ska jag sy två klänningar =)

 Vi åt räkor på kvällen när vi kom fram, mumma!


Igår åkte vi ut till Tjörns akvarellmuseum och såg en utställning med Elsa BEskows akvareller. Riktigt kul faktiskt! Sedan träffade vi Lollos smabos familj och åt en lätt lunch.


Vi lämnade Debice på stationen och plockade istället upp Mattias. Tillsammans med honom gick vi ut och åt på restaurang. Vi åt Indisk mat, och jag som var skeptisk till det tyckte att det var supergott! Tack Mattias =D


Idag blev det en sväng til lIkea, där jag hittade supersöta skålar. Dessutom såg vi när de jagade en snattare(?). Vi åt en sen lunch och hade tänkt åka tilll Havet eller Gunnebo slott. Men vädret var kasst så vi stannade hemma och spelade spel istället. Till kvällsmat åt vi nyponsoppa och glass =D


Imorgon åker vi till stan och sedan åker mamma och jag hem på kvällen.

 

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards