The story about Elin

Alla inlägg den 1 september 2011

Av Elin - 1 september 2011 17:50

Herregud vilka intensiva dygn! I Tisdags packade mamma och jag bilen proppfull med grejer och åkte till Göteborg. Väl framme fick jag årets chock. Jag hade ju blivit lovad ett eget litet kök plus tillgång till de andra två volontärernas större kök, men när jag kom till min källare fanns där INGEN köksutrustning alls. När väl mamma pratat med min hyresvärd ochhon hade bekreftat att jag bara skulle få ha tillgång till det stora köket bröt jag ihop totalt. Jagvar färdig att åka hem. Dock lugnade jag mig lite och eftersom att jag har så mycket egna prylar kan det nog fungera bra i alla fall. Dock får jag bara två kylskåpshyllor och ett frysfack, så jag kommer att ha grejer utspridda över hela Göteborg...


När mamma åkte hem igår var det riktig jobbigt en stund, men efter 2 timamrs uppackande och lite gröt på det träffade jag en av de andra volontärerna. Han heter Adrian och är från Tyskland så jag fick prata engelska ( som tur är pratar han riktigt bra engelska) och han var jättetrevlig. Vi bästemde att vi ksulle göra sällskap till jobbet.


Inatt fick jag kanske 5 timmars sömn eftersom hjärnan gick på totalt högvarv. Men morgon blev det, och en frukost senare åkte vi spårvagn. Framme på jobbet träffade jag min handledare och hon är så himla trevlig! Alla som jobbar där verkar himla mysiga, och tur är väl det. Idag skrev jag mest på massa papper, skickade ut lite brev och tog lunch. Sedan skulle jag gå en liten stadsruntur själv. Jag virrade bort mig lite, men sprang rakt på Circus Sale. Finemang! Därifrån kom jag en kjol och ett par skor rikare,och 60 kr fattigare.


Jag hittade en spårvagn som gick till min hållplats, och sedan jag kom hem halv 4 har jag legat totalt utslagen i soffan, med undantag för matlådefxande och brödbak. Internet bråkar lite här så vi får se om jag lyckas behålla uppkopplingen...


Jösses vilka intensiva dagar!

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards