The story about Elin

Alla inlägg under oktober 2007

Av Elin - 22 oktober 2007 16:06

Idag har Fellan och jag praoat på ICA. Det är rätt kul, även om vi mest har plockat upp varor. Sammanlagt har jag nog suttit en timme mellan kl 8 och kl 3 så mina fötter är lite döda. Sen ska ja dansa ikväll...

Förut hade ja ner en pastasås i golvet på ICA. Piiinsamt!

...

Av Elin - 21 oktober 2007 21:58

Godnatt!

Av Elin - 21 oktober 2007 15:31

i fredags åkte vi buss upp till sthlm och sjöng typ från 5 till 10 på kvällen. När vi kom till hotellet på kvällen var vi jättetrötta och somnade direkt.

På lördagen åt vi frukost tiiiiidigt men b.la pannkakor. sedan övade vi hela dagen och sjöng konsert i globen på kvällen. det var 3000 körsångare och typ 10 000 i publiken. Sedan åt vi på solliden och åkte til lhotellet. Vi satt först hos en tjej och sedan åkte vi upp till 17-e våningen bara för at tåka ner till första i en glashiss. Lite coolt. Sedan blev vi utelåsta och fick ringa receptionen. Mindre coolt. Sedan somnade vi vid 3...

Idag åt jag skum frukost. 3 pannkakor med sylt,  4 frallor med diverse pålägg( bl.a något som var misstänkt likt gräddfil?), Youghurt med musli, Juice, Thé, Nudlar med grönsaker(!), Vårrullar, Ägg och Brie-ost. Jag är fortfarande mätt.... Nu när vi åkte hem satt jag i baksätet på bussen och sov till nyköping där vi fikade. Sedan sov jag liggande i sätet från nyköping till linköping. Sen satt jag o käkade upp Thildas Chips =D

Asrolig helg! Det bästa var att jag  sammanlagt betalade 27 kronor. Rätt okej pris.Det var för drickan till maten igårkväll. Annars fick vi ``ungdomar´´ allt gratis. De vuxna betalade 2000 kr.....=)

Av Elin - 18 oktober 2007 17:21

Bilder från igår

Av Elin - 18 oktober 2007 17:11

Idag gick typ allt emot mig!

Jag ville inte gå upp imorse, jag var för trött sen igår! När jag väl sminkade mig råkade jag typ sticka en pincett i ögat på mig själv.

I skolan var alla minst lika döda som jag men ett + var att klassen bestämde att vi ska åka till Gotland på skolresa. Alltid något.

Sedan gjorde jag tyska-prov och det gick Skit! jag blandade ihop två av de viktigaste grejerna!!

Sedan fick ja reda på att vi bara fick biljetter till genrepet på melodifestivalen i linköping.

På No-n hade vi kemi. Iof rätt kul när vi experimenterade så klassrummet började lukta apa så vi fick sluta =) fast de va i tid men ändå.

På engelskan trodde vi att vi skulle få köra glosförhöret på tavlan men nej då. Dessutom fick vi en uppgift til len läxtext(som ingen läst) och två tjejer i klassen bröt ihop. jag bara skrev och struntade i grammatiken.

Efter maten hade vi So och då somnade jag.

På matten gick allt jättedåligt + att jag glömt boken hemma.

Men nu är ja äntligen hemma och nu ska ja lägga ut bilder från igår!

Av Elin - 17 oktober 2007 21:17

IDag har 9-orna vart  isthlm och jag tror aldrig jag haft så kul med klassen!  9D(min klass) och 3 från 9B åkte i en buss. 9B o 9A åkte i den andra. Sen sprang vi och yrade på stan och kutade hela drottninggatan på 5 min(o den är lång!). Vi glömde(!) att äta lunch så min lunch blev en muffins på naturhistoriska. När vi yrat klart på riksdagen åkte vi till Cosmonova och sedan åkte vi hem.

Bussresan hem är nog den roligaste resan jag varit med om! Busschauffören tyckte vi var jättesnälla och ordentliga jämfört med andra bussen. Undrar hur de var? Vi sprang omkring i gången, halvlåg över sätena, inga hade bälde och vi satt typ 8 pers på 2 säten lr nåt. Vi ramlade omkull i gången och vi dansade disco, hade allsång och våra mentorer sjöng i mikrofonen. Bilder från våran flum-klass komemr jag förhoppningsvis lägga ut här(iaf på bilddagboken). Det är typ 200 stk dock =D  Vi ser totalt onyktra ut på alla bilder ( även om vi garanterat var nyktra!) och kanske komemr bilderna ut på skolas hemsida!

Nu borde jag sova och egentligen plugga, har prov imorgon. Ingen i klassen kommer kunna prata och alla kommer att vara helt däckade =D

Av Elin - 16 oktober 2007 18:34

Idag har vi vart på hålavedsgymnasiet i tranås....Jag blev om möjligt liiite klokare, jag tyckte inte om skolan....=P

Sen satt ja  hos frissan i över två timmar och nu är nästan de mörka slingorna borta.Nu e de typ ljusbruna ist för mörkbruna men de syns ändå när ja har snelugg =(

Nu har ja precis ätit glass och ser verkligen framemot en helkväll med tyska och engelska-böckerna. Egentligen borde ja åxå plugga matte men orka!

Av Elin - 15 oktober 2007 15:49

En gitarr sökes av musikintresserad tjej. Jag behöver låna en gitarr omgående för att plugga ackord till ett musikprov. Vet inte hur länge eller närifrån men en gitarr sökes. / hälsn. Elin

The Story about Elin

En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.