The story about Elin

Alla inlägg den 19 januari 2008

Av Elin - 19 januari 2008 21:02

Det blir nog kungshöga ändå. Jag trivdes ju inte i Tranås första gången men det gjorde jag i kungshöga. Dessutom kan man välja kör utöver sina andra val + musikprofil 200p. Och då får jag ändå utvecklas inom musiken. Så jag har nog bestämt mig nu. Dessutom funderar jag på att bli en som designar saker åt IKEA(vad heter det, någon?) eller en scenograf. Och då är det bättre att läsa bildinriktning. Nu ska jag bara ta reda på om tillvalet gäller i 1-an eller om tyskan börjar först i 2-an

Av Elin - 19 januari 2008 14:49

Igår var vi i simhallen. Stoffe, Mickis, Jag, Johanna, Jens o sen träffade vi Martinx2. (till saken hör att jag hade mina nya glasögon)


Jag skulle betala, stod först i kön. 17 kr för alla under 17, 40 för vuxna.

Jag sa : jag ska simma och la fram två 10-or.

Han i kassan kollade lite konstigt på mig och sa: Är du verkligen barn?

Jens kände han som stog i kassan och garvade.

Mickis sade typ måste man säga att man inte är vuxen?

Då fick hon svaret av Jens eller Stoffe: Nej, inte du.


Måste man visa leg för att vara barn nu? XD 

Av Elin - 19 januari 2008 13:48

Idag gjorde jag mitt förkunskapsprov till musikinriktingen i tranås. O fy fan. varför gjorde jag det? Jag velar nu. Jag som hade bestämt mig för kungshöga. Nu är det hemskt!


Först idag var jag på en intervju. Den gick inte speciellt bra. Sedan satt jag och fikade och lyssnade när andra pratade med 1-or,2-or o 3-or. De sade massa grejer man skulle kunna som jag aldrig hört förut. Jippie, tänkte jag. 


Sedan gjorde vi provet. O de gick faktiskt hyfsat bra. Gehörsdelen var lättast. 


Sedan skulle jag sjunga. Först satt vi o kollade lite på en film fårn 2-ornas musiklagrej och jag väntade på min tur. Sen kom jag in i salen. Där satt det 5 lärare på rad(tänk idol-juryn fast mkt snällare) och jag ska upp på en scen o sjunga acapella. Jippie. Men jag sjöng och fick applåder efter =)

Sedan fick jag ett papper med noter och text och fick kolla på det en minut. Och sedan spelade en lärare och jag sjöng. 


De frågade efetr om jag verkligen inte hade hört låten förut. sedan tyckte jag att de sa att det var det bästa provet idag.


Nu har både Mickis o jag fåttt beslutsångest. Fy vad hemskt detta är! Ska jag välja inriktning bild eller inriktning sång?  På bild kan jag få 200 poäng musik som tillval och på musik kan jag få typ 100-200 poäng bild. Vad vill jag? 


Det känns som att tranås(musik) är mer seriöst eftersom det är förkunskapsprov. Och då hamnar ingen där bara för att de inte kom in på något annat. Men samtidigt är det långt att åka. Men man får åka på turneér och dessutom får man dans och teater. 


Men bild är skitkul det med. Och båda ger grundläggande behörighet. Men jag tyckte nästan bättre om kungshögaskolan är hålaveden. Men lärarna verkar bättre i tranås.


FAN ÅXÅ! 




Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards