The story about Elin

Alla inlägg under maj 2010

Av Elin - 18 maj 2010 15:36

Woho! Jag har hunnit med allt jag skulle idag + lite till. Som exempel har jag precis varit ute på en promenad och strax ska jag lite oväntat åka och dansa.


Till och med övningskörningen gick hyfsat idag. Efter ett sammanbrott och ett(?) motorstopp lyckades jag att köra på 90-vägen i 100, det snabbaste jag har kört =) Jag krockade inte heller i något vilket måste ses som ett framsteg...;)


Nehäpp, nu ska jag fixa lite fika och sedan blir det dans!

Av Elin - 18 maj 2010 09:16

Woho, man kan inte annat än att älska spontana ledigheter, underbart!

Hursomhellst, idag ska jag förhoppningsvis övningsköra lite, sy klart min klänning, rensa bort lite maskrosor och plugga lite matte.


Lite lagom tråkiga saker sådär, men kvällen avslutas framrör inför Eurovision, nästa vecka börjar det! =D

Av Elin - 17 maj 2010 14:39

Wohoo! Denna dagen har varit helt perfekt =)


Först fick vi reda på att alla lektioner imorgon är inställda, tack vare Stars on Stage( där halva klassen ska vara med). Spontanledigt, ja tack =)


Sedan hände det en läskig grej med. Woha!

Jag skulle lämna tillbaks Slumdog Millionare till Jennifer eftersom jag inte kunde se den igår. Så tänkte Sara, jag och Matilda att vi kunde fråga vår engelskalärare om vi inte fick se den på lektionen när vi ändå hade filmen i skolan. Hur som hellst, när vi väl kommer till lektionen ligger ett annat ex av filmen på lärarens skrivbord, och han frågar om vi inte vill se Slumdog Millionare? Sjukt.


Men nu har vi börjat kolla på den, och gosh, vad den är bra! Nästan lika bra som boken.


Nu ska jag slappa och njuta av tanken på att jag är ledig imorgon =)


http://www2.terrassa.cat/educacio/raco_interactiu_cinema/Activitats2009/slumdog-millionaire-poster-full-1.jpg



Av Elin - 16 maj 2010 21:11

...until the at lady sings.


Världens bästa ordspråk =)


Så, nu var den helgen avklarad med =) Jag har hunnit tjära båten, men inte sy så mycket på min klänning. Det är bara att hoppas att den blir klar innan skolavslutningen. Menmen, nu väntar dansrep + uppvisningar i vekorna framöver så vi får se.


Jag bara svamlar nu känner jag så godnatt everyhopa!

Av Elin - 16 maj 2010 10:44

Slum dog millionare fungerade inte =( Men Oprah och Extreme Home Makeover fungarade bra som ersättning.


Jag funderar på om jag ska göra en liten garderobsrensning men jag vet inte om jag orkar. Vilka problem man har...

Av Elin - 15 maj 2010 21:43

Dagen börjad emed regn och slutar med regn. Men däremellan har det varit riktigt trevligt måste jag säga. Riktigt varmt och mysigt, och varmt är det förresten nu med. Nästan sandal- och jeansjacke-väder.


NU är jaktenpå Julia slut( och Ellen SKA inte vinna!), min fairly nuts är slut och jag själv är rätt slut jag med. Så nu ska jag sova ett bra tag förhoppningsvis och gärna vakna runt 9-tiden( och inte kvart i 8 som i fredags...). Så ska jag göra en stor kopp thé och se Slum Dog Millionare som jag lånade av Jennifer för evigheter sedan. Jag ska hellst försöka att sy på min klänning med och om ekan har torkat ska jag tjära den. Sedan blir det tv hela kvällen. Låter som en rätt hyfsad dag tycker jag =)


Godnatt


http://individen.files.wordpress.com/2009/06/regn-pol-06-08-16.jpg

Av Elin - 15 maj 2010 17:33

Sara, Matilda och jag har precis haft  picknick i västra harg, inkluderat årets första dopp =) Det var svinkallt!


Fikat var desto bättre. Sara hade med sig thé och kladdkaka med grädde + att vi hade en himlans massa andra smarriga kakor och en inte så smarrig vattenmelon =)


 


Matilda och den flygande thépåsen...

Av Elin - 15 maj 2010 10:12

Idag ska jag baka massor, så det är dags att sätta igång =)


O gosh vad god gårdagens Ben n Jerry var! Fast den var väligt söt, men det bästa är att hälften är kvar...


 

Här är en före/efter-bild på håret. Inte någon jätteskillnad men det är skönt att bli av med det slitna!

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards