The story about Elin

Alla inlägg den 11 december 2010

Av Elin - 11 december 2010 22:08

Jupp, idag försvann det sista. Smarrigt värre!


Mickis och Stoffe kom förbi en sväng och vi bytte kamera mot usb med bilder. sedan har mamma och jag ätit tacos med hemmagjorda tortilla-bröd och efter det jag fick sådant sjukt godissug. Men nej, jag höll mig! Jag började sticka ett par vantar istället =)


Imorgon blir det pepparkaksfil, vedkörning och sedan luciatåg! Frida ska vara pepparkaksgumma =)

Av Elin - 11 december 2010 14:01

Dag 11 – Mina syskon


Ja. Denna kategori är jag lite rädd för. Skriver jag någon elakt här lär jag få igen det senare...=)


Nej, Skämt åsidå. som ni kanske vet har jag en himlans massa syskon,och de är lika underbara allihopa ,men eftersom att Lollo är den enda som har en blogg( här!) så skriver jag lite om henne:


Lollo, som egentligen heter Louise, är min 16 år äldre syster. Hon är faktiskt helt underbar, så underbar som bara en syster kan bli! Många säger att vi är lika till utseendet, och visst, en liten likhet finns det kanske även om hon är mer mörkhårig än vad jag är. Hon bor i Göteborg, vilket är alldeles för långt härifrån, och jag saknar henne. Som tur är ska jag dit nästa helg och hälsa på henne vilket jag verkligen ser fram emot!


Lollo är världsbäst på att baka goda kakor och måla fina tavlor. Hon jobbar i fiskaffär, fast hon är biolog, och har en monsterkamera. Solrosor är hennes favoritblomma och hennes balkong liknar mest en mysig djungel.  Hon löser melodikrysset så ofta hon kan, virkar tröjor och egentligen så är hon nog en liten tant. Fast å andra sidan lyssnar hon på hårdrock, kommer hem 4 på morgonen och äter kladdkaka till frukost.


Puss på dig Lollo, du är bäst!




Såklart har jag snott bilden från Lollo!

=)

Av Elin - 11 december 2010 09:43

Igår blev det inga kvällsinlägg, jag spenderade istället tiden framför nobelmiddagen. Till det serverades kycklinggryta och efter det, pepparkaks-semifreddo. Jag ska nog aldrig mer köpa glass, jäklans vad lätt det är att göra semifreddo!


Ja, lördag var det ja. Jag ska skriva en jäkla bokrecension på engelska. Problemet är att jag inte förstod boken så det ska bli lite spännande...Sedan ska jag också sätta en deg, och lösa den eviga frågan: Vad ska jag äta till lunch?

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards