The story about Elin

Alla inlägg den 13 december 2010

Av Elin - 13 december 2010 22:05

Dag 13 – Mina drömmar


Flytta till Hollywood, gifta mig rikt och leva som hemmafru resten av mitt liv!

Eh, nej, kanske inte. Lite för mycket hollywoodfruar där.


Jag har så sjukt mycket olika tankar och funderingar, men en dröm som jag haft länge är såklart att bli modedesigner. Det vore sjukt häftigt, men jag tar små steg på vägen genom att försöka sy egna kläder. Så varje klänning är väl en slags deldröm mot mitt mål att bli en riktigt duktig smömmerska kan man säga.


Fick jag drömma fritt skulle jag så klart vilja leva lyckligt, umgås med underbara människor och ha obegränsat med pengar för resten av mitt liv. Det vore ju inte helt fel =)



En dröm vore ju också att lära sig alla funktioner på min kamera...

Av Elin - 13 december 2010 17:13

Dagen har innehållit påbackning av bil, luciatåg, kycklinggryta, partyhattar och en smitning från engelskan. Bra dag alltså!


På en timme hemma har jag hunnit baka rågbröd, prova ett par gamla shorts, ringa et ttelefonsamtal ,äta , fota dagens bild, lägga in bilder i datorn och läsa igenom ett 15-tal bloggar. Det ni!


Men nu:

Dag 12 – I min handväska


 

Plånbok, Kalender, Handcréme, Spegel, Läppbalsam(ett måste!), Penna, Ficklampa,Batterier, Nycklar, Hårnål,Telefon med headset, Vantar, En ask med huvudvärks- och allergitbletter och kvitton varav ett åtta månader gammalt tunnebanekvitto från Stockholm.


Av Elin - 13 december 2010 12:15

Jag har nyss varit på skolans lucia i kyrkan. Det är så mysigt med lucia, man får sådan bra stämning innombords.


Men nog om bra stämmning, jag ska snart sitta och skriva en engelsk bokrecension i två timmar. Hej då bra stämning!

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards