The story about Elin

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Elin - 22 augusti 2010 21:16

Idag var mamma och jag på konstrunda. Jag hängde mest med för att vi skulle till Matildas mamma, men på vägen såg vi riktigt fina tavlor och snygg keramik!


Väl hos Matilda blev vi bjudna på kaffe och smörgåstårta helt oväntat, väldans trevligt =) Hennes mamma gör så fina saker, så det var en trevlig eftermiddag.


Till kvällsmat gjorde jag grymt goda hamburgare med egen Coleslaw och egenbakat bröd, och hej, vad jag skaffar vuxenpoäng nu!


Imorgon ska jag eventuellt följa med mamma till Linköping, men jag ska hur som hellst baka kakor till mitt födelsedagsfika på lördag =)

Av Elin - 22 augusti 2010 10:00

I Fredags passade jag Frida och vi var ute på promenad och det kan nog vara världens snällaste unge. Sedan åt vi äppelpaj, men min dator blev kvar på rehab hos Niklas. Jag hade nämligen råkat ladda ner ett virus...Så nu kör jag på mammas gamla stationära hela veckan.


Igår var den bästa dagen på länge! Först gick jag upp kl.7 för att se ett reprisavsnitt av Glee( det var det avsnittet som gjorde att jag fick virus i datorn). Sedan åkte mamma och jag och plockade upp Charlotte, senare Lisa, och så åkte vi till Söderköping! Där åt vi såklart glass( After Eight!) och så åkte vi tillbaka till Linköping. Där gick vi på International street market och provsmakade massa goda saker. Sedan åkte de och jag stannade kvar och väntade på Sara och Matilda.


När de kom gick vi och fikade och sedan gick vi på Amanda Jensens konsert. Hon var helt okej, men inte riktigt min stil. Vi gick och åt på Steve's( =D) och då fick jag massa konstiga SMS. De visade sig att de var från Kristina och att hon och Jennifer skulle på nästa konsert. Så vi gick dit , och gissa varför? Jo, The Ark spelade!


Den konserten, oj! Det var turneavslut och det var så jäkla häftigt! Vi stod längst fram och fick ögonkontakt med Ola Salo. Han är så sjukt bra, hans förprat inför It Takes a Fool To Remain Sane kan vara något av det finaste jag har hört och jag bara rös! Såklart avslutade de med Calleth You, Cometh I och jag bara skrek.


Efter konserten kunde jag inte prata, men vad gör det när man precis har upplevt världens bästa band. I alla fall, så tog vi tåget tillbaka till Mjölby där mamma hämtade mig.


Bildkälla


http://1.bp.blogspot.com/_T27YgOyzGig/S_9arOw7QzI/AAAAAAAAAbg/hi7HQuKFOSw/s1600/the_ark.gif


Min dator är som sagt på rehab, så jag kan inte lägga in några egna bilder på ett tag. Ska dock försöka sno några bra bilder från Kristina =)

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards