The story about Elin

Alla inlägg under augusti 2010

Av Elin - 31 augusti 2010 17:40

Igår på vår första lektion, det vill säga matte C, så satt Sara och jag och pratade innan lektionen startade. Eftersom att klockan var 8 var vi lite lagom trötta. Då säger Sara:


Jag trodde att jag drömde. Det gick förbi en stjärngosse utanför dörren, men som tur var kom det flera efter!


Och då tittar jag ut genom dörren och ser en hel armada med stjärngossar och tomtar vandra förbi. Det var några ettor som blev nollade...Jäklans vad vi skrattade =)



Bildkälla


http://marketer.emailmarketer.se/admin/temp/newsletters/900/glad-jultomte_1.jpg


Av Elin - 31 augusti 2010 14:48

Ihhh, jag fick massa ostkaka! Åh vad ni är snälla =) Dessutom fick jag massa sylt och sprutgrädde, så nu är kvällsmaten räddad =)


MItt lag sedan i fredags ( aktivitetsdagen i Malexander) kom dessutom tvåa, så jag fik en burk konserverade mandariner. Undrar om det fungerar med ostkaka?


Strax ska jag nog åka och simma, bara så ni vet

Av Elin - 31 augusti 2010 09:26

Och den absolut bästa skoldagen. Jag går från 8-2, har tre lektioner och två av dem inkluderar bild =) Nu sitter jag visserligen i datasalen, men ska snart iväg på mentorstiden. Och där väntar min överraskning antar jag...=)

Av Elin - 30 augusti 2010 21:37

Förut åt jag stekt haullomi, och det kan vara den godaste osten ever. Dock slår nog inget fetaost...men nog med ostsnack. Imorgon börjar projektarbeteslektionerna på rikigt. Vi hade ju inför-kursen i våras men den var ju inte seriös någonstans. Så imorgon ska jag sitta och teckna =)


Dessutom väntar en överraskning...

Av Elin - 30 augusti 2010 17:33

Ja, jag har min dator igen! Helt freaking underbart!


Dock är alla länkar och mitt highscore på kungen raderat men bättre det än virus. Dessutom måste jag överföra alla bilder från den externa hårddisken in i datorn vilket lär ta några år. Niklas lyckades dock installera allt på engelska, så hela startmenyn är på engelska. Lite spännande =)


Jag lyckades överleva dagen trots all matte och engelska. Fy tusan för dessa kurser måste jag säga. Det blir inte roligt sedan heller när jag är hemma  kring 5 tre dagar i veckan när det är mörkt ute...

Av Elin - 30 augusti 2010 11:21

Jupp, Nu har jag KuHi, eller närmare bestämt KulturHistoria. Men Sara, Matilda och jag sitter mest och fnittrar i datasalen =)


Titta här så snällt. Tack Lisa =)

Av Elin - 29 augusti 2010 21:12

Åh, gosh. Vilken underbar helg detta har varit! Massa mys.


I förmiddags plockade Lollo, Malin och jag sjuka mängder kantareller. Sedan spelade Lollo, Thomas och jag Carcassonne innan de åkte hem( och vi hann också med lite cheesecace såklart =D ). Sedan slängde mamma och jag upp vår första blocketannons någonsin och så har jag sett på tv. Dessutom har Niklas faktiskt fixat min dator( även om jag använder den gamla nu), tack!


Imorgon bitti väntar två timmars matte c mellan kl.8-10 Jag är så oerhört pepp känner jag...

Av Elin - 29 augusti 2010 11:38

Åh, jag har fått så himla mycket bra den här helgen!


I Fredags fick jag massor av mamma:

-En kakburk

-En skål och en kanna ( som jag hade önskat mig)

-En halsduk

-Nagellack och en kajal


Sedan var vi ute och åt jättegod buffé med pappa på kvällen.


I Lördags vaknade jag av att Lollo och Thomas var här. Jag trodde inte att jag skulle få något av dem ( eftersom jag redan hade fått 4 kokböcker av Lollo) men jag fick:


- En necessär från Body Shop med Body Butter, Lip balm, Body scrub, en Dushcréme och en sådan där skrubbboll, allt ur citrusserien.

Och av Thomas fick jag en stor kartong som det stod After Eight på. I den fanns det ÅTTA påsar After Eight, sammanlagt 1,2 kilo godis =D.


Sedan kom Nikls, Malin och Frida och utav dem ( och Mattias ) fick jag Glee-dvdn! + Presentkort för att köpa andra halvan av säsong 1.


Av Mormor och Morfar fick jag pengar så att jag äntligen kan köpa en systemkamera! Tjoho! Dessutom fick jag pengar av farmor och pappa med, så det blir superbra!


Men nog om alla presenter, vi fikade ju med! Massa goda kakor och en gudomlig Cheesecake! Dessutom spelade vi Carcason på kvällen och min dag var gjord =D



Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards