The story about Elin

Alla inlägg under augusti 2010

Av Elin - 27 augusti 2010 16:18

Woho! Idag är jag 18 år!


Ja, och det känns ju verkligen helt annorlunda mot igår =) Skillnaden är kanske att jag har fått massa fina presenter och att vi ska ut och äta ikväll. Så det är lite bättre än igår...


Annars har jag spenderat dagen på programdag i Malexander. Jäklans vad kallt det var! När jag väl kom hem bakade jag en Lime-Cheesecace tills imorgon, och den smeten kan vara den godaste smet jag någonsin har ätit! Efter att vi har varit på Mongolisk buffé ikväll( med friterad banan!) kommer Lollo och Thomas. Och imorgon kommer Niklas, Malin och Frida hit + massa annan släkt. Så imorgon efter allt fika ska vi spela Carcason hela kvällen, och jag kan inte tänka mig ett mer perfekt firande =)


    


Tänka sig hörrni, att den här 14,15-åriga filuren faktiskt har blivit 18 år =)


Av Elin - 26 augusti 2010 22:07

Bara två timmar kvar nu...Sen ni, då är jag vuxen!


Bildkälla


http://www.mchenrycountyturningpoint.org/blog/wp-content/uploads/2010/06/birthday-cake.jpg


Eller ja, vi kan ju åtminstone låtsas det =)

Av Elin - 26 augusti 2010 14:53

Japp, på min lediga dag:


-Städar jag

-Plockar äpplen

-Bakar hallongrottor

-Kokar äppelmos


Herregud.

Av Elin - 25 augusti 2010 21:43

Wie, imorgon är jag ledig! Och jag lyckades få sovmorgon på min födelsedag( som är programdag). Den dagen ska vi dessutom bara springa runt i Malexander och flumma, alldeles perfekt tycker jag =)


Sedan blir det restaurang på kvällen med både mamma och pappa, vilket kommer att kännas lite konstigt. Senaste gången vi åt på restaurang tillsammans minns jag knappt, men jag gissar på att jag var runt fem år...


Nej, nu ska jag leka tant och läsa nya Amelia =)

Av Elin - 25 augusti 2010 11:10

Ja, tack. Jag vill till London på weekend. Nu ska här letas billiga resor!


Annars är det en jobbig dag i skolan. Känner på mig att onsdagar inte bli min favoritdag med 1,5 timme Engelska C och två timmars Matte C.


Men men, jag har inställda lektioner hela dagen imorgon så jag är ledig!

Av Elin - 24 augusti 2010 15:59

Sara, Matilda och jag letar resor för fullt någon gång nästa år. Problemet är att alla är lite för dyra. Dock har jag hittat en superbillig till Marocko, men frågan är om man verkligen vågar åka dit som tre tjejer( varav två är blonda)? Det känns faktiskt lite halvskumt. Så vi får nog leta vidare....


Nu ska jag ut och rensa hjärnan lite, genom att springa en sväng

Av Elin - 23 augusti 2010 17:13

Jag vill inte börja skolan imorgon, bara så ni vet! Dessutom är det riktig höstluft idag, usch. Men men, helgen som kommer blir nog trevlig i alla fall =)


Idag har jag bakat kakor, rullat köttbullar, cyklat en sväng( bl.a i nylagd asfalt, som att cykla i klister) och städat. Gosh, tantpoäng på det!


Nu blir det tv-mys resten av kvällen!


Av Elin - 22 augusti 2010 21:16

Idag var mamma och jag på konstrunda. Jag hängde mest med för att vi skulle till Matildas mamma, men på vägen såg vi riktigt fina tavlor och snygg keramik!


Väl hos Matilda blev vi bjudna på kaffe och smörgåstårta helt oväntat, väldans trevligt =) Hennes mamma gör så fina saker, så det var en trevlig eftermiddag.


Till kvällsmat gjorde jag grymt goda hamburgare med egen Coleslaw och egenbakat bröd, och hej, vad jag skaffar vuxenpoäng nu!


Imorgon ska jag eventuellt följa med mamma till Linköping, men jag ska hur som hellst baka kakor till mitt födelsedagsfika på lördag =)

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards