The story about Elin

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Elin - 1 januari 2011 16:58

To sum it up liksom =)


Har du gjort något i år som du aldrig gjort förut?
Absolut! Jag har varit i Grekland och öh...jag kommer nog på något mer snart =)


Har du några nyårslöften?
Nej, inte alls.


Vilka länder besökte du?
Grekland

Vad var din största framgång 2010?
Jag har gått ner 10 kilo! Fatta, efter år av missnöje har jag äntligen lyckats att göra något åt det. OCh det sjuka är att det inte har varit speciellt jobbigt. Visst, det har tagit ett år men jag måste kunna leva med förändringarna med. Inte så mycket sötsaker (ingeting under måndag-fredag) och mycket mindre portioner + soppa på kvällen istället för ''vanlig'' mat, där har ni receptet! Så jäkla stolt jag är över mig själv!



Största misstaget? 
Att inte ha kört mer bil hemma. Hejdå sparpengar!


Den bästa nya personen du träffade?
Jag har nog inte träffat så jättemycket nytt folk, utan snarare lärt känna folk lite bättre. Speciellt Frida såklart då =)

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare skulle jag tro. Jag har börjat komma tillfreds med mig själv efter att ha gått ner i vikt, och jag har börjat att inse att jag kanske inte är så dum trots allt =)


Vad önskar du att du gjort mer?
Pluggat religion, så att jag hade fått det där MVG-t som hängde i luften.

Vad spenderade du mest pengar på?
Min kamera. 4500 kr kontant, det var också en upplevelse =)

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Grekland såklart, och definitvit Frida. Och därmed också nyheten att jag ska bli faster igen, i februari! Farmor har med sitt sjätte sinne förutspått en pojke så det blir nog så. En liten till plutt att lära massa dumma saker =)




 
Av Elin - 1 januari 2011 14:54

Ett nyår som spenderades på ett alldeles perfekt sätt med underbara vänner. Det blev laxkrustader och crostinis med tomatröra eller tapenade till förrätt. Sedan blev det ryggbiff av älg med klyftpotatis och världens godaste sås, och sedan blåbärscheesecace. Grymt gott!
Vi spelade med andra ord och världens långsammaste spel, bondespelet, och helt plötsligt var klockan 12. Då gick vi ut i regnet och drack champange. Efter 10 minuter var vi dyngblöta och gav upp. Istället hittade vi massa gamla roliga bilder på min dator, och vi gick väl och lade oss runt kl 3.
Sara och Matilda sov över och vi vaknade halv 11. Då blev det thé och rostmackor, och sedan Dj Hero fram tills alldeles nyss.
Ett alldeles underbart nyår med alldeles underbara personer!


Nu ska jag gå och plundra resterna av cheeseaken...

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards