The story about Elin

Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Elin - 2 januari 2011 21:35




Juli



Jag träffade på en kotte i trädgården



Pannkaksbrunchade med Sara och Matilda i årets värsta åskväder


Åt våfflor i Småland



Tecknade lite till



Slog insekter med målarfärgs-penseln



Och jagade hjortron i blåbärsriset


Augusti


Jag flöt omkring i Egeiska havet


Hoppade runt i Grekiska solnedgångar


 

Fyndade snygga saker



Och förundrades över hur den 14-åriga filuren plötsligt hade fylld 18 år



September


Fick en försenad men underbart fin födelsedagspresent



Förundrades över mitt platta hår



Fick After Eight till förbannelse



Tog fina spexkort



Köpte äntligen en systemkamera och fotade svampar



Åt underbara helgfrukostar



Bakade Brownies på de sjuka mängder after Eight jag fått i födelsedagspresentoch plockade jordgubbar i slutet av september



Oktober



Bakade muffins på...ja, after Eight



Tog äntligen bort tandställningen efter 3 år och 3 dagar 



Och tecknade av världens underbaraste Frida


November




Hälsade på Frida och pasade på att leka med nya kameran 



Bakade chokladmuffins igen, men höll på att äta upp smeten istället


 


Tröttnade på min förkylning och längtade tillbaka till Grekland


Lekte med Saras nya skoldator på lektionerna


Och var på fest och drack lite väl mycket vin...


December



Hittade ett nytt brödrecept och bakade det ungefär två gånger i veckan för att det blev så sjukt gott


Åt amerikanska pannkakor till frukost


Lekte lite mer med Saras webcam



Posade med granen dagen innan julafton



Och låg i soffan halva annandagen med juklappsgodis, julklappsbok och en bra film

Av Elin - 2 januari 2011 21:17




Here we go! Bildkavalkad Deluxe!


Januari




Det låg lite snö på båthuset




Jag gjorde fina grimaser



Och tecknade av Marilyn Monroe


Februari




Jag köpte skor



Bakade kanelbullar



Och gjorde fina bildsviter



Mars





Jag gick modevisning med väldans krusigt hår



Och jagade chokladmuffins i frysen


April



Jag gjorde ett efterlängtat hål i örat



Tecknade av Buddy Holly



Och krattade lite väl mycket löv



Maj



Jag sydde en fin klänning



Tecknade en av mina bästa teckningar någonsin



Och fikade + tog årets första dopp med Matilda och Sara



Juni



Firade skolavslutningen och Ellinors 18års-dag med att spela kubb en hel kväll

(Petras bild)



Köpte fina saker i Ullared



Och bakade rabarbermuffins!

Av Elin - 2 januari 2011 13:38

Idag har jag suttit i pyjamas och läst ett verk av en fransk 1700-tals-filosof. Och innan ni tror att jag har slagit huvudet i ett skåp och tappat hjärnan, det är en läxa.


Sedan gar jag fixat till kjolen jag köpte förra veckan( som var lite stor), lagat ett par jeans åt Mattias och gått 5 km.


Nu då?


På nyårsnatten hittade vi massa gamla roliga bilder i min dator, däribland denna från klassresan till Gotland. Jag sitter längst ut till vänster om ni missade det =)

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards