The story about Elin

Alla inlägg den 5 september 2010

Av Elin - 5 september 2010 13:45

I helgen har jag som sagt varit på sjön. I lördags var det spännande månitro.


Först fiskade vi, och fulingen Jesper lyckades att få upp en gädda. Sedan bestämde vi oss för att plocka svamp. Vi gick lite fel och lyckades hamna i värsta snårskogen. Väl ute ur den klättrade vi upp på ett jäkla berg, och där var det ny snårskog, träsk och bröte. Men ut kom vi, jag hittade i alla fall en kantarell! Dock en massa trattkantareller. Jesper däremot, han hittade massa kantareller. 100 meter från båten...


Efter en välbehövlig fikapaus bestämde vi oss för att leta mer svamp. Då tog vi jollen till en vik där pappa sade att många plockade svamp. Vi höll vänster som de sade, och hittade faktiskt en del. Sedan klättrade viner för berget, över en bäck, och följde en blöt stig. Sedan gick vi upp för samma berg och hittade lite svamp.


Då började vi dock bli ltrötta efter tre timmars skogspromenader och bestämde oss för att gå tillbaka till jollen. Jesper ville inte klättra upp för berget igen utan valde en stig längs med sjön. Problemet var dock att sjön är översvämmad, så stigen var försvunnen på ett ställe. Inga problem, sade Jesper och hoppade över. HAn har liksom lite längre ben...


Men han sträckte ut handen och skulle ta emot mig. Såklart tappade han då balansen och släppte mig! Så gissa vem som ramlade baklänges rakt ner i sjön? Jäklans vad blöt jag blev, och vad han skrattade!


Som tur var hittade vi nyponsoppa tillbaka i stora båten, så kvällen blev rätt mysig ändå =)


 


Han kanske inte är fullt så elak ändå, för titta vad jag fick i födelsedagspresent =)

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards