The story about Elin

Alla inlägg den 1 november 2007

Av Elin - 1 november 2007 20:40

Undrar om jag borde borsta håret idag? Hmmm.....

Aja, ja ska iaf duscha nu. Sen har jag kommit på en sjuk grej....jag är beroende av blåbärssoppa!! GAHHH!!! 

Av Elin - 1 november 2007 17:37

Höstdepp och bloggsjuka!!

Av Elin - 1 november 2007 17:34

Du tror att jag inte förstår dig,
Du har sett så många platser
Jag visst det har du nog
Du vet hur allt ska va'
Och trots det så tänker jag
Finns mycket mera kunskap än du tror
Än du tror


Du tror du äger jorden som du står på
Att allt blir ditt där du har gått i hamn
Men berg och träd, ja allt som finns omkring dig
Har ett liv, har en ande, har ett namn



Du tror att dom som du vill kalla människor
Ska se ut och alltid tänka just som du
Men om du följer spår du aldrig sett för
Kan du lära med ditt hjärta här och nu



Har du hört en varg som ylar under månens ljus
En vildkatt blir en stjärnbild mot din kind
Kan du sjunga högt med bergens alla röster
Kan du måla allt med färger i en vind
Kan du måla allt med färger i en vind



Kom spring på gömda stigarna i skogen
Kom smaka söta bär av sol och jord
Kom njut av överflödet i naturen
Allt du ser har ett värde utan ord
En gränslös värld för oss och alla andra
Och varje litet liv ska va en vän
För alltid ska vi tillhöra varandra
I en kretsgång utan slut här ser vi den


Hur högt orkar trädet att nå?
Om du fäller det, vem kan svara då?



Och du hör nog aldrig vargen
Under månens ljus
För vilken färg vi än har på vår kind
Måste sjunga högt med bergens alla röster
Måste måla allt med färger i en vind
Du kan äga jorden här
Den får liv först när du lär dig att se
Att det finns färger
I en vind

Av Elin - 1 november 2007 17:26

resetidningen vagabond är farlig. Nu vill jag bara bort från sverige! såg bilder från thailand och läste om någon som skulle till argentina i 4 veckor. I morgon åker min bror till Kina. Grejen är att det är långt till i sommar då vi ska till Usa.

Förutsatt att vi har pengar.


Nu blev jag ännu mera deppig. Varm choklad, Lite käk, En varm gosig filt och tv-n. Mys. Hösten är bara dum ibland.



`` It´s enough to make kings and vagabonds, believe the very best´´

Av Elin - 1 november 2007 16:56

Ingen som har depplåtar. Brother oh brother funkar inte riktigt :)

Av Elin - 1 november 2007 16:18

Usch, jag sov nog inget bra inatt. jag har jätteont i ryggslutet.


Kom på att jag har en svenska-bok-recension på måndag och jag var på sidag 50 av 280...hmm. ajha, nu är ja iaf på 107. Sen har jag en So-uppsats men den går rätt bra iaf. fast det är inte lika kul som min fick-uppsats =)


Mickis & Co, ska vi till fritidsgården imorgon? typ vid kvart i 6?
Av Elin - 1 november 2007 12:40

Igår/idag var ja på filmkväll hemma hos Mickis. Vi hade askul!!


Först lyckades jag komma alldeles för tidigt( men jag gjorde faktiskt chokladpudding!) och sen kom Martin åxå jättetidigt. Vi grejade lite och sen kom Johanna o Madde en kvart försent. Precis när maten var färdig kom Stoffe. Sist som vanligt.


Vi åt och sedan kollade vi på strandvaskaren. Den var läskig....

madde, Jag o Martin satt i soffan och när det var läskigt satt jag med huvudet bakom en kudde. Martin påstod att jag darrade. Det lär jag få höra läääänge!


Sen såg vi på livet enligt Rosa och sen bäddade vi . Johanna åkte hem vid typ 11 och då lade vi oss. Madde och jag i bäddsoffan. Martin på en gnisslande tältsäng, Stoffe på en madrass på golvet ochMickis i sin säng uppe i taket. Madde ville inte ligga mot väggen så hon låg tryckt mot mig. det hade säkert fått plats en till( vilket vi bevisade idag). Iaf, jag hade astma och låg och gnisslade ikapp med tältsängen. Rätt var det var hör man ett AJ! från Stoffe och ett fniss uppifrån. Då hade Mickis kastat nåt i huvudet på honom =)


Sedan sov vi. nästan iaf. Mickis  o Stoffe somnade direkt. Martin, Madd eo jag somnade typ halv 1-1.


Imorse ringde Stoffes väckarklocka på mobilen vid 6(!). alla utom jag vaknade och mobilen låg närmast mig. Sedan fick martin sms klockan 7 och det minns jag svagt. Sedan kom Mickis småsyskon in vid 8 och då vaknade jag.


Det bästa var när vi tröttnade på Mickis brorsas gosedjurskastning och Stoffe och Martin( flera gånger!) bar ut honom hängandes( de bar honom i fötterna). Sen åt vi frukostoch sedan typ lade vi oss igen =)

Det gick o ligga 4 i en bäddsoffa!! Stoffe vart bara lite utmobbad o eftersom fönstret var öppet var det jättekallt. OCh nån jäkel försökte sno mitt täcke. Menmen, det var iaf mysigt.


Sedan var vi ute lite och sen kom mamma.

Vi skjutsade hem Stoffe och kollade på åsnefölet. Jättegulligt och det såg ut som en lama XD!


Vi hade askul igår. Puss på alla er! 



Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards