The story about Elin

Alla inlägg under januari 2011

Av Elin - 6 januari 2011 12:29

Jag håller på att laga potatissoppa till 6 pers. Det är inte kul att skala 21 potatisar, det är definitiv dagens visdom! Sedan bakar jag långpannebröd till, det ska bli spännande för det har jag aldrig gjort förut.


Mattias är redan här och snart kommer Lollo och Thomas. Sedan ska vi möta upp resten av syskona hos Pappa för skaldjursmiddag( direkt-transporterad från Göteborg). Inte helt fel =)

Av Elin - 5 januari 2011 17:19

Jag köpte ett större örhänge idag, en sorts piercingsmycke som skulle sättas in bakifrån. Jag plågade mitt öra en halvtimme och efter bloddroppande gav jag upp. Aj!

Av Elin - 5 januari 2011 10:09

Jag känner att det här inlägget kommer att hänföra och häpna er för det innehåller så himla mycket substans!


Eh, nej. Jag har med andra ord inget att skriva om bara.


Idag ska jag bara åka en sväng till Mjölby och jag ska köra dit, så det kanske blir mer att skriva om när jag kommer hem...


Jag vill ha sommar igen så att jag kan överredigera fler gräsmattor!
Av Elin - 4 januari 2011 21:17

Tåget var bara 6 minuter sent, trots typ 2 decimeter snö idag. Igår när det var perfekt väder gick det minsann inte. Men nog om tåg, jag hann ju till Cirkus Sale! Farligt ställe det där...Jag blev en kjol och ett skärp rikare och 50 kr fattigare, vilket ändå kändes som ett rätt överkomligt pris!


Dansen gick väl helt okej idag med och sedan skjutsade Mickis hem mig i utbyte mot några pocketböcker. Den fuskisen åker nämligen tillsammans med Stoffe till  Egypten på Torsdag. Jag är inte alls avundsjuk, nejdå.

Av Elin - 4 januari 2011 09:30

Ute snöar det som tusan men jag sitter här och myser med julgranen. Jag är lite sur dock för att det är mulet för jag hade gärna sett solförmörkelsen...

Av Elin - 3 januari 2011 21:16

Jag tog mig till Tranås, dock med en 20 minuter försenad ersättningsbuss. Jag sprang på Johanna som skulle dit med och vi hade riktigt trevligt. Fast den sura tanten som pratade med oss var nog inte lika glad, för usch vad det var fel på allt. De borde ha tåg som verkligen går varannan timme istället för att chansa varje timme och vad jobbiga fyllona var som satt i värmerummet och oj vad synd om de människor som kunde bli avskedade för att de kom försent och vi borde alla skriva till östgötatrafiken och kräva ersättning. Visst låg det lite i vad hon sa, men vem orkar stå och gnälla i 20 minuter? Och framför allt, vem orkar lyssna på hennes gnäll i 20 minuter?


Nåja, väl framme i Tranås dansade vi på och det gick faktiskt helt okej. Imorgon ska jag dit igen men funderar på at åka en timme tidigare för att vara på den säkra sidan. Man kan ju alltid springa bort till Circus Sale innan =)



 

Tja, en fascinerande bild för jag har ingen aning om vad jag sysslar med. Men klänningen är det jag egentligen skulle visa, från nyss nämnda Cirkus Sale, 40 kr =)

Av Elin - 3 januari 2011 09:42

Idag åker jag till Tranås igen, precis som förra måndagen. Fast denna gång ska eftermiddagen spenderas i en danssal. Jag åker förhoppningsvis med 1-tåget, annars blir det ersättningsbuss. Härligt.

Av Elin - 2 januari 2011 21:35




Juli



Jag träffade på en kotte i trädgården



Pannkaksbrunchade med Sara och Matilda i årets värsta åskväder


Åt våfflor i Småland



Tecknade lite till



Slog insekter med målarfärgs-penseln



Och jagade hjortron i blåbärsriset


Augusti


Jag flöt omkring i Egeiska havet


Hoppade runt i Grekiska solnedgångar


 

Fyndade snygga saker



Och förundrades över hur den 14-åriga filuren plötsligt hade fylld 18 år



September


Fick en försenad men underbart fin födelsedagspresent



Förundrades över mitt platta hår



Fick After Eight till förbannelse



Tog fina spexkort



Köpte äntligen en systemkamera och fotade svampar



Åt underbara helgfrukostar



Bakade Brownies på de sjuka mängder after Eight jag fått i födelsedagspresentoch plockade jordgubbar i slutet av september



Oktober



Bakade muffins på...ja, after Eight



Tog äntligen bort tandställningen efter 3 år och 3 dagar 



Och tecknade av världens underbaraste Frida


November




Hälsade på Frida och pasade på att leka med nya kameran 



Bakade chokladmuffins igen, men höll på att äta upp smeten istället


 


Tröttnade på min förkylning och längtade tillbaka till Grekland


Lekte med Saras nya skoldator på lektionerna


Och var på fest och drack lite väl mycket vin...


December



Hittade ett nytt brödrecept och bakade det ungefär två gånger i veckan för att det blev så sjukt gott


Åt amerikanska pannkakor till frukost


Lekte lite mer med Saras webcam



Posade med granen dagen innan julafton



Och låg i soffan halva annandagen med juklappsgodis, julklappsbok och en bra film

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards