The story about Elin

Direktlänk till inlägg 31 maj 2007

Våga vara den du är!

Av Elin - 31 maj 2007 21:18

Våga var den du är! Stå upp för vad du tycker!

Om du älskar klackskor men inte använder det för att det anses snobbigt?    -So what? Jag har typ 1 av mina 10 nära vänner som använder klackskor mer än jag.

Om du inte vågar bära klänning i skolan?

- I slutet av 7-an kom jag på att det var första gången jag inte hade jeans i skolan! Jag hade gått en hel termin i bara jeans! fatta vad tråkigt! Nu har jag nog mer klänning och kjol än jeans, och jag får mycket mer komplimnanger när jag ser annorlunda ut! Våga! Våga stå emot kommentarer, det fick jag i början! Nu är det ingen som trackar ner mej längre!

grejen jag vill komma fram till är att du inte ska se ut som resten av mängden! Nu låter jag som värsta gamla tanten men jag vet hur det är att vara nertryckt, att ha kasst självförtroende, att se ut som alla andra!

Nu kan jag påstå att jag inte smälter in i min egensydda klänning av slipsar. i 7-an kunde jag inte drömma om att jag någonsin skulle klä mig så!

//pussar



 
 
Syrran

Syrran

31 maj 2007 21:59

Du är så lik mig, vet du det =)
Jag gjorde precis samma sak... Hela sjuan tänkte jag hela tiden på vad alla andra tänkte och tyckte, vad alla andra tyckte om mina kläder, men sen i åttan fick jag "rycket" och började klä mig som jag själv ville, och vet du vad, man mådde genast mycket bättre. Jag är stolt över att du vågar!!!! Puss o kram

http://Solros

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 24 december 2014 15:11

Här var ett tag sedan jag hängde - men god jul!

Av Elin - 27 augusti 2014 17:52

Idag fyller jag år! Dagen har spenderats med Matilda på loppisrunda, glasslunch på smultronstället och besök i tygaffär. Kunde inte blivit bättre =) ...

Av Elin - 22 maj 2014 10:48

Just nu håller vi på att skriva en B-uppsats vilket tar ofantligt mycket tid. Annars är jag mest arg över att inte kunna vara ute i det fina vädret när jag måste skriva. Men idag åker jag hem-hem för på lördag är det en jättestor släkt-träff. Så i ef...

Av Elin - 26 april 2014 17:48

Denna vecka alltså, herregud. Förra veckan var Stoffe och jag och hälsade på Lisa i Norge. Den veckan kommer jag aldrig, aldrig glömma. Så fantastiskt vackert, så otroligt roliga fester och så fina människor. Sedan har det fortsatt i samma spår. I on...

Av Elin - 13 april 2014 12:36

Bloggen fyllde visst år i torsdags, helt knäppt att jag skrivit här sedan 2007. Även om jag aldrig skriver här längre är den ganska spännande att den ändå finns kva rsom ett dokument över mitt liv sedan jag var 14 år.   Ja, på tisdag åker jag och...

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards