The story about Elin

Alla inlägg under december 2010

Av Elin - 27 december 2010 13:11

Det är sjukt underbart med jullov! Idag har jag på 5 och en halv timme rensat garderoben och läst en bok. Alldeles underbart.


Fast snart ska jag bege mig mot Boxholm och så ska jag köra till Tranås. Där får vi se vad vi hittar =)

Mys

Av Elin - 26 december 2010 14:45

Julmys a la Annandagen
Av Elin - 26 december 2010 11:10

Igår åt vi praliner hos Lisa, väldans trevligt! Sedan korades Mattias till vinnare i Christmas Game Tournament 2010, efter den sammalagda poängen i 16(!) sällskapsspel...


Idag var Mattias och jag ute och tränade på att backa runt hörn. Jag känner mig så sjukt dålig på att köra bil bara, jag ska nog ta en paus från körskolan. Det går liksom åt skogen...Men,men. Jag har gett mig fasen på att jag ska ha ett körkort!


Nu väntar lunch, sedan vedkörning. När den är över ska jag plundra mammas alladin-ask och läsa mina nya julklappsböcker =)

Av Elin - 25 december 2010 09:19

Trots att julstämmninegn inte infann sig till fullo var det en mysig julafton. fast jag råkade äta lite mycket så jag har mått illa hela natten...


Jag fick jättefina julklappar igår, däribland Pop-hits-boken, en flanellpyjamas, ett underställ, biocheckar, pengar, ett nagellack, böcker och en twistpåse(farlig!).


Imorse var mamma och jag på julotta, och herregud vad duktig solisten på o helga natt var. Ståpäls!

Så frukost och frukost nummer två är avklarade. Nu väntar fika hos farmor, lunch och fika hos Lisa( som fyller år!).


Sedan ska jag lägga mig och sova bort allt godis tror jag...


Av Elin - 24 december 2010 10:30

Tadaa, sista luckan!


Dag 24 – Då är jag som lyckligast


Jag är som lyckligast när jag mår bra och när alla jag känner mår bra. När jag är på en ny plats, inte stressar upp mig över något eller bara tar det lugnt. Då, då är jag som lyckligast!



Ni har sett denna bild sjutusen gånger, men jag älskar den!



Nu ska jag fira Jul!!



Av Elin - 24 december 2010 00:05

God Jul!

Av Elin - 23 december 2010 17:05

Dag 23 – Mina ambitioner


Mina ambitioner är att få ett så bra liv som möjligt. Antingen på det ena eller andra sättet, men att skapa mig nya intryck är viktigt. Genom att resa, träffa spännande människor eller att bara sitta hemma och surfa. Allt nytt jag upplever är givande. Jag känner att jag bara svamlar just nu, men det är nog för att jag tänker på knäcken i kylskåpet...



Nu ska jag gå och vara social med min bror som är här. Förresten är denna bilden tre år gammal, och jag insåg precis att jag använde samma klänning förra veckan...

Av Elin - 23 december 2010 14:07

Knäcken - Jomen visst, klar och godkänd!

Rågbröd med russin - Check


Rödbetssallad - Check

Sillinläggningar - Check

Hålkakebröd - Check


Lunch - Jodå, jag hittade lite mat och det räckte till och med till pappa


Risgrynsgröt - Kokar på spisen

Jansson - förberedd

Köttbullar - Jag har åtminstone stekt löken, och äggen är på väg. de beräknas anlända kring halv 4 samtidigt som Mattias.


Okej julen. Nu är jag redo!



Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards