The story about Elin

Alla inlägg under december 2010

Av Elin - 9 december 2010 15:38

Dag 09 – Min tro


Jag är kristen i grunden. Däremot är jag inte en bokstavstroende som hävdar att allt i bibeln är rätt. Man kan väl säga att jag grundar min tro i kristendomen, men ändå har personliga tankar och funderingar kring det. Det är en rätt lagom blandning tycker jag.


Jag vet inte om jag har skrivit detta innan, men nästa år( efter gymnasiet) funderar jag på att göra det diakonala året. Då jobbar man som en slags volontär( man får boende + en liten lön) med kyrkligt arbete. Hade jag inte varit kristen, eller haft en kyrklig bakgrund,så hade jag ju självklart inte gjort det.


Jag trivs med att vara i kyrkan, det är så lugnande på något sätt. Jag har ju dessutom jobbat som konfirmandledare i 3 år, så ja, slutsatsen av allt detta är att jag har en egen tolkning på den kristna tron kan man väl säga =)



En alldelses nykonfirmerad Elin, för sisådär 4 år sedan.

Av Elin - 8 december 2010 12:47

Dag 08 - Min favoritdryck


Det finns inget som slår thé med houng i. Gärna i min (monsterstora )8 dl-kopp från Indiska. Dock har jag börjat gilla kaffe allt mer, och en perfekt latte är sjukt gott det med. Så dessa två ligger nog på topplacering tror jag =)


 

Inte min favoritdryck, men spännande var det allt!

Av Elin - 7 december 2010 16:26

Dag 07 – Min favoritdag


Jag har ingen diekt favoritdag, men om jag måste välja en veckodag är det Fredag( Big surprise).


ska jag välja dang på året så är det nog dagen innan eller själva julafton. Jag har så svårt att välja mellan dagarna, då båda är sjukt mysiga med massa god mat och en underbar familj. Så julaftonshelgen har definitivt en topplacering hos mig!



Det här kan nog vara en av de fulaste bilderna på mig någonsin, men va fasen, det bjuder jag på, det är ju snart jul!

Av Elin - 6 december 2010 18:39

Dag 05 – Vad är kärlek?


Kärlek är när man inte kan få föremålet man tänker på ur tankarna. När man känner så mycket för ''föremålet'' att man inte kan existera utan det, man kan inte leva utan det helt enkelt. Kärlek kan vara till vad som hellst; en person,ett djur eller varför inte en maträtt? Jag är i alla fall kär i chokladfondanter...


Dag 06 – Min dag


Inte världens bästa dag idag.

Den började med att jag glömde ficklampan och famlade mig ner till bussen i mörker. Sedan 2 timmar matte, efter 4 veckor utan, och ingen sovmorgon. Konsthistoria,lunch( kycklinggratäng med galna mängder sweet chilli-sås, inte speciellt gott nej) julpyssel och sedan över 1 timmes engelska C. Jag gick med Matilda till bussen i grymt snöfall och blev jätteblöt. Sedan åkte bussen såklart en extrasväng och jag kom till min hållplats. Huvudvärk på det med, glömde jag nämna det? Fortfarande utan ficklampa famlade jag mig hem i snöhalkan och väl hemma gjorde jag mig en knäckemacka. Nyss tog jag en dush och såg på Rachel Allan Home Cooking. Snart ska jag försöka rädda jupp denna dagen med tomatsoppa och fetaostmuffin. Sedan är det ju Hollywoodfruar med, tack Maria Montazami för att du finns!




Kyla ute = Grekland i tankarna!

Av Elin - 6 december 2010 17:41

Igår sprang Stoffe,Mickis och jag runt i Linköping oh på Ikano och julhandlade. Skoj! Sedan gick Mikis, mamma och jag på en chokladprovning. Det var sådandär supernyttig choklad, och det likande mer en sekt när presentations-människan pratade om hur fantastiskt allt var och hur chokladen botade livshotande sjukdomar...men chokladen var god!


Idag har det inte varit min dag. JAg har varit allmänt trött och seg men snart får ni en advents-lucke-uppdatering!

Av Elin - 4 december 2010 15:22

Vaniljglass med varma blåbär och mandelkrokant, hej himmelrike! Sjukt underbart (och att jag spöade mamma i correns frågesport gjorde ju inte saken sämre...) =)


Nu ska jag strax göra mig iordning för vi blir upplockade av Lisa och Charlotte. Tillsammans ska vi bege oss till Boxholm där de direktutsänder Den Girige från Dramaten. Ska bli lite spännande, den är tydligen bra. Innan ska vi såklart till pizzerian! Två veckor i rad, måste ju ta igen allt jag har missat sedan februari =)


http://www.dramaten.se/CreunaPlatform/Creuna.UI.Controls/Web/StreamImage.aspx?path=%2FPageFiles%2F34970%2Fgirige418.jpg&width=450&height=0&allowEnlarging=False&allowStretching=False


Johan Rabeus spelar huvudrollen

Av Elin - 4 december 2010 12:00

Dag 04 – Min bästa vän


Jag har inte en bästa vän. Jag har många bästa vänner.


Lisa är min äldsta vän, henne har jag känt sedan lågstadiet. Även om vi inte ses så ofta så är hon definitivt en av mina bästa vänner.


Mickis är nog en av de personer som känner mig bäst. Hon gör mig alltid glad och hon har världens mest smittande skratt.


Stoffe är den snällaste personen jag vet. Han är också en av mina bästa vänner och det går att prata om allt med honom.


Sara och Matilda har jag inte kännt så jättelänge ( 2,5 år)som de andra men de är helt underbara! Jag hoppas verkligen på en Londonweekend i April...=)



Lisa och jag

Av Elin - 4 december 2010 09:54

Jag ska ta tag i den där jäkla vedkörningen nu. Så vi hörs om dryga 2 timmar, då kommer lucka 4!

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards