The story about Elin

Alla inlägg under december 2010

Av Elin - 3 december 2010 16:12

Dag 03 – Mina rädslor


Det första jag kommer att tänka på är mörker. Jag är sjukt rädd för mörker, och det är ingen bra kombination med att bo på landet. Jag minns en gång när jag blev avsläppt vid vägen upp till vårt hus ( ca 500 meter). Normalt för mig tar det väl kanske 6-7 minuter att gå hem. Jag kom hem på 3-4 för att jag sprang hela vägen, livrädd. Jag såg inte ens vägen utan sprang på känn. Så rädd är jag.


Annars är jag inte bästa vän med trånga utrymmen, tusenfotingar och mögel. Men just mörker är det värsta.


http://www.guteinfo.com/scripts/bilder/info/2528.jpg


Inte direkt det bästa jag vet

Av Elin - 3 december 2010 13:22

Finns det något bättre än att spendera sin lediga fredag med en 4 timmars lång myssession under duntäcket framför Greveholm? Det skulle möjligtvis vara om man åt amerikanska pankakor med sirap, grädde, blåbär och fruktsallad då. Vilken jäkla underbar morgon!



Av Elin - 2 december 2010 22:03

Dag 01 – Om mig


Jag är Elin för er som inte visste det. Jag är 18 år och går bildinriktat estetprogram, sista året, gudskelov. Jag är en foodjunkie och kastar mig över allt som stavas mattidningar eller brittiska matlagningsprogram på tv. Därav kommer även mitt intresse för riktigt mat, det vill säga hemlagad mat och mat utan tillsatser Jag håller på att utveckla ett starkt hat mot temperaturer under -10 och går oftast  klädd i klänningar eller kjol( ingen bra kombo med kylan). Mina naglar är alltid penslade med ett färgglatt lack, och faktum är att inte en enda dag i gymnasiet har passerat när jag har haft olackade naglar. Sug på den ni! Sisådär, det var lite kortfattat om mig.



Dag 02 – Det här åt jag i dag


Dagen började med filmjölk, hemgjort äppelmos och frukosthjärtan. Det följdes senare upp med en hembakt brödbulle med ost på. Till lunch blev det korvstroganoff, ris och en massa sallad. Mellanmålet bestod av ytterligare lite fil med frukosthjärtan,ett äpple och två hembakade brödskivor med ost. Kvällsmaten blev linssoppa toppad med turkisk youghurt, och självklart som avslutning på dagen, turkisk youghurt med grekisk honung!






Av Elin - 2 december 2010 21:50

I brist på adventskalender knycker jag en grej som jag har sett lite överallt, nämligen:


Dag 01 – Om mig

Dag 02 – Det här åt jag i dag

Dag 03 – Mina rädslor

Dag 04 – Min bästa vän

Dag 05 – Vad är kärlek?

Dag 06 – Min dag

Dag 07 – Min favoritdag

Dag 08 – MIn favoritdryck

Dag 09 – Min tro

Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag

Dag 11 – Mina syskon

Dag 12 – I min handväska

Dag 13 – Mina drömmar

Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?

Dag 15 – Den här veckan

Dag 16 – Mina vänner

Dag 17 – Mitt favoritminne

Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Dag 19 – Detta ångrar jag

Dag 20 – Den här månaden

Dag 21 – Det här saknar jag

Dag 22 – Det här upprör mig

Dag 23 – Mina ambitioner

Dag 24 – Då är jag som lyckligast




Dock är den modifierad, så håll till godo!


Det kommer ytterligare 1 inlägg ikväll ,med lucka 1 och 2. Håll ut!

Av Elin - 2 december 2010 21:45

Jupp så nu kan man skriva upp krockat med en buss på meritlistan( om det nu kan räknas som merit). Fast det var mamma som körde, och det var busschaufförens fel. Mamma var nästan helt igenom ett farthinder när bussen kommer från andra hållet och inte stannade. Han skyllde på att han inte sett oss. Undrar om han borde ha körkort då?


För övrigt, komme rett nytt inlägg alldeles strax

Av Elin - 2 december 2010 16:16

Jag hittade ett recept på Underbara Claras blogg, bikarbonatsbröd. Världens enklaste bröd och jisses, så gott det blev! Jag är säkerligen inne på min 5 limpa nu och varierar hela tiden ingridienserna, russin och havregryn rekomenderas!


Här är grundreceptet:


7 dl Mjöl, gärna hälften vetemjöl

2 tsk Bikarbonat

1 tsk Salt

4 dl Fil


Blanda allt det torra, sikta gärna. Rör sedan ner filen, smeten ska bli som en klistrig gröt. Släng gärna i lite annat smaskigt med, jag har provat lingonsylt, russin, fänkål och diverse andra kryddor! Oftast rör jag ner lite sirap med, så blir brödet saftigare. Häll i en smord brödform och grädda på 175 graders ungsvärme i 40-60 minuter. Klart!


 


Fruktansvärt smidigt och galet gott!

Av Elin - 2 december 2010 14:53

Jag har blivit utmanad av anna med litet a! Klart att jag antar utmaningen =)


4 tvprogram jag tittar på:
Halv åtta hos mig, Rachel Allan Bake, Master Chef och Desperate Housewives


( Ja, nästan bara matprogram...=D)


4 saker jag gjort idag:

Väntat på bussen i 17 minusgrader, Redigerat film, Målat med oljefärg, Tagit på mig duntofflor,


4 saker på önskelistan:
En flanellpyjamas, kokböcker, allt som har med choklad att göra( utom möjligen After Eight...) och ett underställ
 


4 saker jag tycker illa om;
 Den sjuka kylan som hägrar just nu, Att köra ved, Mörker och omogna människor
 


4 som jag utmanar blir dessa:

Jag vet inte riktigt faktiskt. Vi gör så här, alla ni som känner er manade, anta utmaningen vetja!

Av Elin - 1 december 2010 21:06

Dagens visdomsord är definitvit att inte slåss med plastgranar! Sara och jag snodde en i skolans källare( ja, det finns spännande saker därnere) och kånkade upp den till bildsalen. Där skulle jag plocka bort en ljusslinga och lyckades på kuppen riva upp högerarmen. På en plastgran! Min arm pryds nu av fina rivsår, det ser mest ut som om jag har varit i slagsmål med en katt...


http://www.rusta.se/images/products/77231011_l.jpg


Farliga grejer


bildkälla

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards